INVITAȚIE – SCRISOARE DESCHISĂ

În atenția tuturor centrelor de servicii de asistență social-medicală integrată

și a partenerilor implicați în reformarea acestor servicii

Stimați COLEGI,

vă frământă în mod îngrijorător modificările majore ce vor fi aduse, după criza de la Voluntari, în privința licențierii, acreditării și menținerii noilor standarde privind furnizarea acestor servicii tot mai importante pentru tot mi mulți beneficiari – persoane juridice, dar și fizice?

Conform surselor din partea conducerii Guvernului, reiese clar că centrele vor putea exista, de acum înainte, doar ca entități non-profit/întreprinderi sociale, iar licențierea cu indicatori mult mai pretențioși va trebui pregătită și obținută în maxim trei luni pentru demararea în noile condiții a activității de la zero sau a centrelor cu activitate suspendată. În practică, aceasta înseamnă că din punct de vedere juridic, financiar-contabil și managerial, conform și prevederilor PNRR, atât serviciile sociale și medicale se află împreună în fața unor deosebite provocări.   

Tocmai de aceea, prin parteneriatul între Cabinetul Asociat de Asistență Socială Elena Brânzea și Departamentul de Consiliere și Sprijin pentru furnizarea Serviciilor de Asistență Socială (SAS) al Fundației EUROLINK-Casa Europei, avem plăcerea să vă informăm că, racordați la aceste cruciale schimbări, vă stăm la dispoziție cu oferirea sprijinului pentru întregul proces de reorganizări, proceduri și gestionare adecvată ce devin priorități dominante în 2024.

În strânsă legătură cu aceste noi cerințe pe care împreună le putem mai bine aborda în timp util, menționăm că vă stă la dispoziție și Programul de formare-certificare-recomandare și ghidaj Expert UE în Managementul Serviciilor Comunitare Integrate de Asistență Socială & Medicală. În mod concret, acesta oferă la alegere și conform disponibilităților fiecăruia – online, hibrid sau live – oportunitatea de racordare la aceste tendințe în mod eficient, sustenabil și rezilient. Numai în acest fel serviciile se vor deschide pentru toate categoriile de public-țintă, vor îmbunătăți starea de bine a beneficiarilor și vor ajuta la integrarea în transpunerea în practică a celor mai avansate metode și soluții europene.

Acestea se vor petrece în contextul reformării și instituțiilor de inspecție și coordonare, cât și în acela al preluării de către mai multe confesiuni religioase și fundații / confederații caritabile naționale și internaționale, precum EURODIACONIA, a asigurării îndrumării metodologice și ridicării calității acestor forme de ocrotire și sprijin.

Pentru mai multe detalii și înscrieri, cei interesați pot consulta siteul: https://www.houseofeurope.ro/blog/consultant-asistenta-sociala/ sau contacta telefonic / WhatsApp pe coordonatorii acestui program: 0723.670.987.

Cu urările noastre de succes,

Prof. Asoc. Sever AVRAM

Președinte Executiv – EUROLINK-Casa Europei

Ceremonia de conferire a Titlului și Diplomei Onorifice de Excelență Universității de Vest

 în semn de răsplătire a contribuției la Ospitalitatea Culturală și Turistică

 în cadrul programului Timișoara – Capitală Culturală Europeană 2023

Anunț de Presă – Invitație

București, 5 octombrie 2023

Prilejul marcării Zilei Mondiale a Educației și în România, precum și în contextul Anului intitulat generic Capitala Culturală Europeană din România 2023, conferă plăcuta oportunitate de conferire a Titlului, cât și a Diplomei Onorifice de Excelență Universității de Vest din Timișoara, catalizator central al sistemului academic, în genere al transformării educației, în Banatul istoric al inițiativelor, acțiunilor și inovării în cele mai diverse domenii de cunoaștere și de experimentare multi și interdisciplinare științifică și cu implicații practice tot mai largi, pentru recompensarea contribuției excepționale la pregătirea cu succes a zonei metropolitane Timișoara ca viitoare Destinație de Ospitalitate Culturală și Turistică, recunoscută treptat pe plan internațional. Astfel, decernarea propriu-zisă este programată să aibă loc la sediul Rectoratului UVT în data de joi, 5 octombrie 2023, orele 12:00, în prezența gazdelor și a unor distinși invitați din domeniile cultural-artistic, științific, universitar, inclusiv din partea Academiei  Române și ai reprezentanților mass-media. Distincția va fi înmânată conducerii UVT prin Prorectorul Conf. Univ. Habil. Mădălin BUNOIU, totodată Președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior – ARACIS. 

Este semnificativ să reliefăm că Distincția aniversară este atribuită prin consultare împreuna de:

Catedra Internațională Onorific în sprijinul Strategiei UE a Regiunii Dunării ”Jean BART” (CIO-SUERD),prima platformă de internaționalizare a educației în România, aplicând conceptul de Lifelong Learning, fondată în anul 2012 de către Fundația EUROLINK – Casa Europei, Membră Afiliată EUNET – European Network for Education and Training cu amabilul sprijin și în parteneriat cu Academia Română și

– Reprezentanța Regiunii Bazinului Dunăre – Marea Neagră a World Center for Excellence of Destinations – CED.travel (Montreal, membră afiliată UNWTO), rețea în spiritul promovării standardelor, metodologiei și criteriilor Programului de Certificare SMED Lab.

Totodată, menționăm că în toată această perioadă, mai ales în ultimii ani, de când coordonarea științifică este asigurată de Prof. Asoc. Dr. Habil Eric GILDER – PNG University / Catedra Internațională UNESCO a Universității Lucian BLAGA din Sibiu. Catedra deține deja centre de  contact și desfășoară proiecte și acțiuni în Europa, la Bruxelles, respectiv Frankfurt.

În același context, se cuvine a fi subliniate meritele Rectoratului UVT, a numeroase facultăți și centre active în cadrul său, cât și a tinerilor studioși și, adeseori, implicați ca și voluntari sau ghizi ai manifestărilor găzduite în special în zona metropolitană Timișoara, dar și în alte zone învecinate din județele Arad, Caraș Severin etc. și în alte ocazii de tip transnațional și ca pod simbolic spre toate azimuturile pătrunse de spiritul Luminii derulate în cursul acestui an care se apropie de final și se încheie apoteotic cumva prin Expoziția memorială dedicată operei atât de originale și inspirative a lui Constantin Brâncuși.

Dealtfel, adoptarea sloganului UVT, ”Cultura este Capitală!”, a reușit sa călăuzească sistematic și cu minuțiozitate numeroasele conferințe, dezbateri, expoziții, alte activități de cercetare, dezvoltare, inovare și formare de tip Lifelong Learning, promovate cu asiduitate și recomandate atât de UNESCO, cât și de Consiliul UE și Comisia Europeană, cu predilecție în ultimii ani.

Dincolo de unele inerente obstacole sau dificultăți care au fost cu succes surmontate în special cu sprijinul  Uniunii Europene și al autorităților centrale și zonale, responsabile de diplomație publică/culturală, Comunitatea de Învățare din Zona Metropolitană Timișoara, mai ales cea creativă și științifică, au demonstrat în mod grăitor că întreaga suflare a avut de beneficiat de pe urma acestui lanț de evenimente și momente festive, consolidându-se drept un bazin persuasiv și complex de bune practici în domeniul ospitalității responsabile, combaterii consecințelor nocive ale schimbărilor climatice, sustenabilității și bunei guvernanțe aferente, precum și al rezilienței societale transformative de tip euro-atlantic pe care o promovează noua Europă, ea însăși în proces de auto-regândire și transformare.

Nu în ultimul rând, o distincție similară în semn de prețuire și recunoaștere este acordată și Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană pentru contribuția sa specifică la convergența acțiunilor de promovare, networking și lobby instituțional desfășurate cu sprijinul membrilor Consiliului Director,  Comisiei Europene și Ministerului Culturii din România.

Pentru conformitate,

Prof. Asoc. Sever AVRAM

Coordonator General CIO SUERD Jean BART/

Reprezentanța World Center for Excellence of Destinations – CED

c/o Centrul Dunăre-Marea Neagră ”HENRI NEGRESCO” în sprijinul Alianței Naționale OMD 

Noile oportunități de dezvoltare sustenabilă prin inovare inteligentă în Bazinul Dunării – Marea Neagră

~ Sumar Executiv al Forumului cu ocazia Zilei Maritime Europene în România și Zilei Internaționale a Dunării (București, 29 iunie 2023) ~

Sub egida Comisiei Europene – DG MARE, precum și în cooperare cu  Centre Européen Robert Schuman in Scy-Chazelles (Franța) și cu sprijinul Programului European „Citizens, equality, rights and values – CERV”, în data de 29 iunie 2023, la sediul Consiliului Consultativ al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (SUERD) al MAE, coordonat executiv de USH Pro Business , în contextul marcării Zilei Maritime Europene în România, precum și a Zilei Internaționale a Dunării, a avut loc dezbaterea și adoptarea prin consens de către participanții din partea societății civile a Foii de Parcurs privind dezvoltarea durabilă și incluzivă prin interconectarea dintre Rin, Dunăre și Bazinul Mării Negre prin Portul Constanța. Inițiatorul principal și promotorul acesteia este Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), fondată în 2012, prin parteneriatul dintre Fundația EUROLINK-Casa Europei și Academia Română, care reprezintă prima Platformă de Internaționalizare a Educației în România, focalizată concret pe cele mai solicitate specializări de tip interdisciplinar în domenii de vârf, combinând toate metodele de învățare, conform recomandărilor exprese ale UNESCO, Consiliului UE și Comisiei Europene privind ”lifelong learning”: online, live, hibrid, blended learning. Catedra furnizează de peste un deceniu certificări profesionale, recomandări și consiliere specializată în domeniile: project management; ESG/dezvoltare durabilă; servicii medicale și de asistență socială integrate; marketing și promovare a OMD-urilor; economie circulară; dezvoltare și inovare urbană – smart & resilient city; bioeconomie, inovare și bună guvernanță; diplomație internațională etc. Totodată în parteneriat cu ”Euro Market “ (Iași),  sunt disponibile cursuri de formare în domeniul DPO, GDPR și Dezvoltare Durabilă. Coordonarea este asigurată de Consiliul Științific Consultativ sub autoritatea academică a Prof. Dr. Habil Eric GILDER, actualmente profesor asociat al Catedrei Internaționale UNESCO a Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu, care a oferit și o prezentare-pledoarie în favoarea extinderii educației alternative pe toată durata vieții pentru adulți și în România.   

1. Reuniunea a avut loc cu amabilul sprijin și în prezența reprezentanților unor prestigioase organizații și instituții europene/românești, printre care menționăm: Comisia Europeană – DG MARE și Reprezentanța Comisiei Europe în România; World Centre for Excellence of Destinations (CED-Montreal), membru afiliat UNWTO (Organizația Mondială a Turismului); Fundația Steinbeis – Europa (Landul Baden-Württemberg, Germania); Ministerul Afacerilor Externe – Centrul Euro-Atlantic pentru Reziliență și Biroul SUERD; Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Guvernului României; Academia Română; Universitatea ”Lucian Blaga” Sibiu; Uniunea Arhitecților din România etc.

De la Bruxelles, Directorul General al DG Afaceri Maritime și Pescuit al Comisiei Europene, Charlina VITCHEVA a adresat în mod special un mesaj oficial de felicitări și urări de succes adresat organizatorilor evenimentului din România. Totodată, a fost adresată invitația alăturării tuturor stakeholderilor motivați să se ralieze inițiativei lansate în 2022 de UE în cadrul Programului Horizon Europe ”Restore our Ocean and Waters by 2030(Restaurarea Oceanelor și apelor până în 2030), precum și să-și înscrie proiectele pe platforma dedicată ”Sustainable Blue Economy” (Economie Albastră Sustenabilă), consacrată domeniilor-cheie de acțiune privind procesul de redresare și sprijinire a rezilienței / creșterii albastre în curs de implementare.

Documentul supus dezbaterii, denumit generic RoadMap (Foaie de Parcurs), propus de societatea civilă/mediul academic prin Catedra Internațională Onorifică Jean Bart” (CIO-SUERD), coordonatoare a rețelei Comunităților Locale Riverane Dunării din cadrul Consiliului Orașelor și Regiunilor Dunării (Ulm, Germania), a ținut cont de condițiile dramatice speciale, din punct de vedere geo-politic și economic, în care a avut loc și acest eveniment, precum și în marja Inițiativei celor Trei Mări, care are în vedere în special viitoarea perioadă de după încetarea războiului și de reconstrucție vizată. Plecând atât de la împlinirile, cât și de la componentele încă scadente ale transpunerii în practică ale Agendei Marine și Maritime UE, a Inițiativei asupra Creșterii Albastre pentru cercetare și inovare la Marea Neagră, precum și a realităților geo-economice actuale, a fost formulat un set de 7 solicitări și propuneri concrete vizând completarea și îmbunătățirea cadrului legislativ și administrativ din România; recentrarea abordării asupra coridoarelor interne ale afluenților Dunării prin măsuri inteligente privind navigabilitatea, turismul, conservarea biodiversității, promovarea brandurilor ospitalității de excelență prin OMD, digitalizarea etc.; inovarea urbană incluzivă prin planificare teritorială, standardizare urbană și guvernanță participativă de tip multinivel; reintegrarea Portului și a Municipiului Constanța ca zonă fanion în favoarea interconectării cu zona Rinului – Bazinului Superior al Dunării; trecerea la abordarea incluzivă privind reducerea decalajelor sociale prin creșterea gradului de inovare, transparență decizională și combatere a corupției; regândirea mai pragmatică a planificării și cooperării teritoriale, îndeosebi prin proiecte transnaționale de tip ”hard” în favoarea creșterii, stabilității și prosperității cetățenilor.    

Pe de altă parte, atât reprezentantul Consiliului Consultativ SUERD, Dr. Costin LIANU, cât și reprezentantul Biroului SUERD al MAE, Dr. Valentin PANAIT, au evocat succint tabloul provocărilor și oportunităților actuale și de perspectivă imediată strâns legate de procesul implementării Strategiei Dunării în cursul Președinției Sloveniei, precum și din perspectiva orientărilor prefigurate prin preluarea din octombrie 2023 a Președinției SUERD de către Austria, stat co-fondator în domeniu, alături de România. În același context au fost evocate drept bune practici proiectele de cercetare/inovare cu puternic impact economic și antreprenorial gestionate atât de USH Pro Business, cât și, pe de altă parte, de consorțiul coordonat de Fundația Steinbeis, din care face parte și Institutul Deltei Dunării din Tulcea.

2. La finalul evenimentului, a avut loc o scurtă ceremonie festivă prin care au fost conferite unor organizații și personalități Titlul și Diploma Specială de Excelență ”Black Sea-Danubian Social & Economic Innovator” pentru realizările deosebite ale acestora în diverse arii de expertiză și acțiune: Maria ȚOGHINĂ, realizator ”Serviciul de Noapte” – Radio România Actualități; Dragoș Cosmin Lucian PREDA, fost Secretar de Stat/Expert în domeniul comunicațiilor; Portalul CaleaEuropeana.ro; Claudiu VUȚĂ, coordonatorul ”Project-E” (partener DW România); Black Sea Maritime CyberSecurity Centre al Universității Maritime Constanța; Călin George SILAȘ – ”Banking Timișoara”; The CSR Agency; Vladimir MITEV – ”Bridge of Friendship” (Sofia).      

Consorțiului Organizatoric al evenimentului: Fundația EUROLINK – Casa Europei, Membră EUNET – European Network for Education & Training, Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), Reprezentanța Dunăre-Marea Neagră a World Centre for Excellence of Destinations, membru afiliat UNWTO – Organizația Mondială a Turismului, USH Pro Business, Fundația România de Mâine – Universitatea Spiru Haret.  

Parteneri Media Asociați ai Catedrei Internaționale ”Jean Bart”: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Radio7, Opinia Națională, Juridice.ro. Parteneri Media: Finantare.ro, CaleaEuropeana.ro, PRwave.ro, Comunicații Mobile, CalendarEvenimente.ro, ComunicateMedia.ro, Tribuna Economica, BrandInfo.ro, SmartFinancial.ro, 24PHarte.ro, „Danubius infolio”, Tomisul Cultural, Buletin Dunărean.

Textul integral al Foii de Parcurs poate fi consultat pe siteul http://ciosuerd.houseofeurope.ro/

Pentru conformitate,

Secretariatul Tehnic CIO-SUERD ”Jean Bart”

c/o EUROLINK-Casa Europei

București, 30 iunie 2023

Bani europeni la cheie sau/și noi certificări internaționale flexibile în carieră

ȘCOALA BANILOR EUROPENI – martie 2023

Paradoxal sau nu, anul 2023 aduce cu sine, pe lângă o mulțime de provocări, și mai multe finanțări decât putem probabil cheltui, cât și multe șanse de propulsare în carieră sau de reinventare profesională pentru mulți dintre noi. Aceasta se întâmplă pe fondul unei concurențe tot mai aprige din partea Inteligenței Artificiale, a roboților, în speță, al necesității de a combate decisiv schimbările climatice nocive și a lăsa în urma noastră o lume mai curată și mai sigură generațiilor următoare prin investiții cu adevărat sustenabile, respectând reglementările tranziției verzi, digitalizării și guvernanței sustenabile!

Odată cu Luna Mărțișorului, a revenirii primăverii, dar și a urgențelor impuse de Calendarul Actualizat al oportunităților de până la vacanța de Paște, ne-am decis să venim în întâmpinarea solicitării tot mai multora dintre cei care doresc să-și mențină și să-și îmbunătățească statutul profesional și financiar, atât al lor cât și al comunităților sau grupurilor din care fac parte.

Tocmai de aceea, ca organizație non-profit înființată acum mai bine de 25 de ani, cât și mulțumită Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean BART” – http://ciosuerd.houseofeurope.ro, lansată cu amabilul sprijin și în parteneriat cu Academia Română în anul 2012, am decis să reluăm seria de Ateliere de lucru, cuprinzând informare, formare, consiliere, certificare și suport până la atingerea succesului sau a țelului practic vizat, cunoscute deja multora din Rețeaua Naționala PROFEX sub genericul consacrat din anul 2010: ȘCOALA BANILOR EUROPENI.

Cui ne adresăm prin acest format tesat de colaborare reciproc avantajoasă?

  • oricarui om de decizie si de actiune care vrea sa obtina mai lesne finantare pentru propriile idei, proiecte sau initiative;
  • oricarei institutii sau organizatii cu spirit prevazator, si care vizeaza sa nu mai rateze cumva oportunitatile cele noi care apar la tot pasul;
  • celui care urmareste sa se asigure ca lucreaza cu profesionisti pentru garantarea succesului, folosind acelasi limbaj comun;
  • persoanei care este deschisa sa inchege noi forme profitabile de cooperare, de parteneriat sau sprijin prin schimbari benefice in formarea sa pragmatica si in indeplinirea tintelor sale de progres realist.

Care sunt modalitățile simple și concrete de punere în practică?  

A. Programul Național Comun de Formare fondat de CIO-SUERD și derulat atât online cât și live/hibrid, în funcție de întrunirea condițiilor minim necesare, disponibil participanților din întreaga țară, ca și celor din diaspora: http://ciosuerd.houseofeurope.ro .

B. Campania de Consiliere și Sprijin privind atragerea celor peste 100 miliarde euro disponibile beneficiarilor publici, privați sau de tip mixt, cât și privind creșterea performanței în carieră a experților și membrilor echipelor de proiecte: http://ciosuerd.houseofeurope.ro/reteaua-profex 

Care sunt pașii propuși de urmat?

1. Fixăm de comun acord obiectul urmărit pe baza transmiterii expresiei de interes din partea Dvs.

2. Propunem tipul de intervenție colaborativă și căile cât mai concrete de aplicare practică în ritm util.

3. Stabilim calendarul estimativ cât mai realist al atelierelor de lucru sau sesunilor cu persoanele responsabile sau implicate ca beneficiari și participanți ai programului nostru.

4. Parcurgem fiecare etapă împreună, prin metoda Design Thinking preluată din sfera economiei circulare, până la obținerea succesului scontat din start: inițiere, formare calificată, ghidaj personalizat până la conceperea proiectului complet și la atingerea țintelor de finanțare, progres sau promovare în carieră, îmbunătățirea performanței, încheierea de parteneriate sau de alianțe mai ample cu impact real.

Programul se află sub coordonarea Senior Consultant în Politici și Programe Integrare Europeană, Sever AVRAM, fost expert și apoi consultant în programe ale Comisiei Europene, precum și Coordonatorul General al CIO-SUERD, de la fondare, alături de un grup de lectori, tranineri și experti din întreaga țară pe diversele domenii implicate. Lansarea printr-un eveniment public va avea loc la București, miercuri, 15 martie 2023, în prezența reprezentanților CIO-SUERD și al entităților partenere pentru clarificarea chestiunilor ridicate de participanți.

Având în vedere angajamentul nostru de a vă fi alături până la orizontul râvnit, suntem deschiși să vă asistăm pas cu pas atât în format live cât și de la distanță, conform disponibilității și alegerilor personalizate, în măsura în care vreți să deveniți beneficiari de răsunet și să fiți afiliați la Rețeaua Națională PROFEX pe termen cât mai îndelungat.

În așteptarea transmiterii expresiei de interes, rugăm să completați formularul de înscriere.

Pentru conformitate,

Secretariatul Executiv

CIO-SUERD ”Jean Bart”

STAMINA BULETIN INFORMATIV EDIȚIA A IV-A

Bine ați venit la buletinul informativ al proiectului STAMINA, un ghid pentru ultimele noastre activități și noutăți.

STAMINA este un proiect H2020 (Nr. 883441) care dezvoltă o platformă inteligentă destinată sprijinului practicienilor în gestionarea crizelor de pandemie la nivel regional, național și internațional. Setul de instrumente STAMINA va fi însoțit de un set de ghiduri privind implementarea eficientă a principiilor de comunicare a riscurilor și a celor mai bune practici în planurile de pregătire și răspuns între organizații cu răspunderi în gestionarea crizelor sanitare.

Consorțiul STAMINA reunește o gamă variată de experți și organizații, care includ decidenți, factori de decizie în domeniu, planificatori naționali, autorități publice, personal din sistemul de sănătate, agenții regionale de gestionare a situațiilor de urgență, entități abilitate prin lege să asigure asistența umanitară in caz de dezastre, ONG-uri, sociologi, (bio) informaticieni, organizații de cercetare și experți IT.

Citiți mai multe despre proiect aici sau pe Twitter și LinkedIn.


PRIMUL SUMMIT INTERNAȚIONAL AL PROIECTULUI STAMINA PRIVIND MANAGEMENTUL PANDEMIEI

REFLECȚII DESPRE PRIMUL SUMMIT INTERNAȚIONAL AL PROIECTULUI STAMINA PRIVIND MANAGEMENTUL PANDEMIEI

La 18 mai 2022, partenerii și părțile implicate ale proiectului STAMINA s-au reunit în format fizic pentru prima dată de la începutul proiectului, în cadrul Primului Summit Internațional privind Managementul Pandemiei din València (Spania), organizat și găzduit de Poliția Locală din València.

Acest summit s-a constituit dintr-un forum în care experți de nivel înalt din domeniul gestionării epidemiilor au prezentat în cadrul discuțiilor și dezbaterilor avute lecțiile învățate în timpul pandemiei de COVID-19, cu scopul de a împărtăși modalitățile de aplicare a cunoștințelor dobandite pentru o mai bună pregătire și gestionare în viitor a crizelor medicale.

Reprezentanții consorțiului de proiect au prezentat stadiul proiectului STAMINA și au demonstrat utilitatea instrumentelor STAMINA pentru a ajuta utilizatorii finali să gestioneze și mai bine pandemiile și modalitățile de a realiza un efort mai bine coordonat între țările din UE și nu numai.

Citește mai mult


CELE MAI RECENTE ȘTIRI DESPRE PROIECT

UTILITATEA INSTRUMENTELOR STAMINA PENTRU ÎNGRIJIREA MAI EFICIENTĂ A PACIENTULUI ÎN TIMPUL PANDEMIILOR

Partenerul proiectului STAMINA, Centrul de Sănătate Comunitară dr. Adolf Drolc Maribor (HCM) din Slovenia, contribuie la proiect din postura de utilizator final, jucând un rol crucial ca demonstrator al scenariilor care vor fi testate în proiect. HCM testează și demonstrează utilitatea solutiei inteligente dezvoltate de consorțiul STAMINA pentru luarea deciziilor în predicția și managementul pandemiei.

Prin instrumentele proiectului STAMINA, finanțat de UE Orizont 2020, parteneri precum HCM au constatat îmbunătățiri și și-au crescut capacitatea de a acorda cu ușurință îngrijire de calitate a pacienților. În proiect se depun în continuare eforturi pentru a face ca aceste instrumente să fie accesibile și disponibile pentru a îmbunătăți gestionarea pandemiei în viitorul apropiat.

Află mai multe

PROFITAȚI LA MAXIMUM DE DATELE DVS. CU AJUTORUL ANALIZEI VIZUALE 

Într-o criză de pandemie, personalul de primă intervenție și decidenții trebuie să poată extrage informații din date brute și să ia decizii bazate pe dovezi. Dar cum putem înțelege datele noastre? Și cum poate fi comunicat acest lucru unui spectru larg de audiențe? Analiza vizuală ne vine în ajutor. Dar ce este analiza vizuală? Și cum o putem realiza?

În STAMINA, dezvoltăm o serie de soluții pentru a sprijini pregătirea și răspunsul la o criză pandemică. Scopul nostru este de a dota decidenții cu instrumentele adecvate pentru a face față deciziilor complexe la nivel operațional, tactic și strategic. Un element esențial în acest efort este capacitatea de a gestiona datele și de a extrage informații, de a face predicții credibile, de a avea o conștientizare cuprinzătoare a situației și de a ține cont de opinia publică. În plus, toate acestea ar trebui comunicate într-o varietate de echipe și în public.

În acest scop, nu oferim doar analiză vizuală a datelor, ci facem un pas mai departe și oferim analize vizuale predictive, precum și analize vizuale de conștientizare a situației.

Citește mai mult

DETECTAREA BOLILOR EMERGENTE

Pandemia de COVID-19 a dovedit importanța detectării și a screening-ului bolilor emergente la timp. Pandemia a evidențiat cât de ușor pot fi împinse sistemele de sănătate la limitele lor și a dezvăluit slăbiciunile din spatele sistemelor de sănătate, inclusiv capacitățile financiare și disponibilitatea personalului și a infrastructurilor.

După aproape doi ani de luptă cu pandemia globală și confruntandu-se cu numărul mare de decese de 5,8 milioane, unele țări au găsit modalități prin care oamenii să ducă o viață firească în timpul pandemiei. Pentru a asigura o mai mare pregătire în gestionarea viitoarelor pandemii, experiența cu COVID-19 ne oferă lecții utile pentru viitor.

Află mai multe


ȘTIRILE DESPRE CLUSTER-UL PREPARE

Treisprezece proiecte H2020, finanțate de UE, s-au unit pentru a forma clusterul de pregătire și răspuns pentru situații de urgență din Europa (PREPARE). Împreună, proiectele CO-VERSATILECOVID-XCOVINFORMEUR3KALINKSNO FEARPANDEM-PERISCOPEPHIRIPathoCERTRiskPACCSTAMINA și STRATEGY vor explora sinergii, oportunități de cercetare și vor realiza activități comune pentru a maximiza impactul scontat.

Citește mai mult

PRIMUL EXERCIȚIU DE SIMULARE (TABLETOP) AL STRATEGY

În iunie, proiectul STRATEGY a ținut primul său exercițiu de simulare, care a servit drept un workshop despre interoperabilitate, concentrat pe continuarea dezvoltării acordurilor workshop-ului CEN. Experții dintr-o varietate de industrii legate de managementul crizelor, reacția la dezastre și standardizare au putut să disemineze cele mai bune practici și să susțină discursuri tematice.

Află mai multe

PHIRI – UN TUR PRIN EUROPA: CARTOGRAFIEREA SISTEMELOR DE INFORMAȚII ÎN SĂNĂTATE PENTRU COVID-19 ȘI UN VIITOR EHDS

Joi, 23 iunie, între orele 10.00-12.00 CET, a avut loc evenimentul „Un tur prin Europa: Cartografierea sistemelor informaționale în sănătate pentru COVID-19 și un viitor EHDS”, coorganizat de Proiectul PHIRI și Acțiunea comună TEHDAS. În cadrul acestei întâlniri, au fost prezentate primele rezultate ale evaluărilor Sistemului Informațional de Sănătate PHIRI COVID-19 efectuate până în prezent în 5 țări europene și vizitele de țară TEHDAS care au ca scop cartografierea sistemului de management al datelor de sănătate și pregătirea pentru aderarea la EHDS, efectuate în 6 țări.

Evenimentul clinic COVID-X

COVID-X a organizat un eveniment clinic pe 23 iunie, unde au fost discutate provocările pe care le-a adus pandemia în fața sistemului de sănătate și lecțiile învățate din gestionarea acesteia. Au făcut prezentări vorbitori de rang înalt din domeniul sănătății care au vorbit despre subiecte relevante, în special despre modul în care inteligența artificială (AI) poate sprijini asistența medicală.

Aceasta a acoperit două domenii:

  1. Provocările din sistemele de sănătate. Instrumente AI și cum să fie îmbunătățite serviciile de sănătate.
  2. Managementul COVID și lecțiile preluate în practica medicala: exemplul CLEOS.

Află mai multe

Pentru mai multe informații despre proiectul STAMINA, vă rugăm să vizitați site-ul nostru:

www.stamina-project.eu

E-mail: info@stamina-project.eu

Provocări, perspective și mize ale aplicării PNRR în România

Masa Rotundă “REZILIENȚA și SOCIETATEA CIVILĂ” – 20 mai 2021

~ Comunicat de presă ~

Fundația EUROLINK-Casa Europei, prin Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), proiect fondat în parteneriat cu Academia Română (2012), alături de Secretariatul Executiv al Consiliului Consultativ SUERD, coordonat de USH Pro Business, au organizat, în data de 20 mai 2021, Masa Rotundă cu tema “REZILIENȚA și SOCIETATEA CIVILĂ”. Proiectul a fost realizat în cooperare cu Centrul Européen Robert Schuman din Scy-Chazelles (Franța) și cu sprijinul financiar al programului european „Europa pentru cetățeni”.

La inaugurarea lucrărilor, din partea Biroului SUERD din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, Dr. Valentin PANAIT a adresat un mesaj de salut în care a evocat un scurt bilanț al realizărilor de până în prezent și a încurajat implicarea în continuare a societății civile în procesul de viitoare implementare a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Totodată, vorbitorul a menționat că în luna iunie în acest an se împlinește un deceniu de la adoptarea Strategiei Dunării, ai cărei co-autori sunt România și Austria.

Amfitrionul evenimentului, Dr. Costin LIANU, Director General USH Pro Business, a realizat o scurtă prezentare a obiectivelor și structurii evenimentului și a trecut în revistă setul de propuneri, sugestii și recomandări care au fost transmise cu mai mult timp în urmă principalelor autorități de resort în privința redresării și rezilienței, în principal Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.

Co-moderatorul evenimentului, Sever AVRAM, Coordonator General al Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), a oferit o prezentare a conceptului de reziliență, din punct de vedere organizațional, în special cu accent pe implicațiile social-economice vizate de Comisia Europeană prin actual plan de redresare, valabil pentru toate cele 27 State Membre. Ulterior, având în vedere noutatea acestei abordări, cunoscută ca demers generic sub numele ”Next Generation EU”, vorbitorul a subliniat importanța formării celor care vor lucra în diversele tipuri de proiecte ale Planului Național și, î n acest context, a lansat noul curs online de tip-postuniversitar de scurtă durată Expert UE în implementarea proiectelor specifice Planului de Redresare și Reziliență. Focus: România. Întrucât țara noastră este printre cele din urmă state care nu au primit încă avizul de specialitate al Comisiei Europene pentru acest plan, se consideră că este cu atât mai importantă pregătirea în timp util a viitorilor experți dintr-o perspectivă mulți și interdisciplinară pentru a realiza re-echilibrarea și pregătirea rezistenței în raport cu noi eventual provocări sau crize și în scopul aplicării rapide și eficiente a transformărilor de tip ”green” (ecologic) și digital. S- menționat faptul că respectivul curs include o componentă importantă asupra atingerii rezilienței personale și în cadrul echipei pentru prevenirea și combaterea efectelor stresului.

Ce peste 100 de participanți, care au luat parte la dezbatere, în sistem hibrid, fizic și online prin platformele GotoMeeting și Facebook live, au acoperit practic toate sectoarele din domeniul public și privat, inclusiv mediul de consultanță și academic, precum și marea majoritate a regiunilor țării.

În esență, s-au putut detașa câteva puncte de vedere majore în mod consensual din intervențiile incluse în cadrul dezbaterii:

  • este profund necesară și utilă o consultare mult mai intensă și transparentă a decidenților principali cu deținătorii de expertiză și interese în privința implementării proiectelor de reziliență;
  • ar fi extrem de importantă înțelegerea și formarea prealabilă, inclusiv a aleșilor publici, în vederea înțelegerii și aplicării în practică a exigențelor UE care vizează în mod specific domeniul rezilienței;
  • constituie o prioritate o corelare cât mai strictă între proiectele PNRR avute în vedere cu obiectivele Pactului Ecologic European;
  • ar fi de dorit, inclusiv în contextul transpunerii strategiei revizuite și a Planului de Acțiune SUERD, reluarea și concentrarea pe proiectele de tip flagship deja propuse anterior în cadrul reuniunilor Consiliului Consultativ;
  • este semnificativă importanța atragerii și selecției, în administrația centrală responsabilă, a unui grup consistent de noi experți care să poată fi la înălțimea sarcinilor și obiectivelor care trebuie contractate în doar două luni și finalizate ulterior, până cel târziu în 2026;
  • reprezintă, de asemenea, o prioritate acordarea unei sporite atenții inițiativelor și propunerilor societății civile, în special din perspectiva faptului că actualul proces transformativ este o șansă de reformare profundă, nu numai a economiei, ci și a întregii societăți și că principalii beneficiari direcți sunt cetățenii obișnuiți;
  • este considerată extrem de importantă prezentarea publică și conștientizare ulterioară a implicațiilor formulării unei Foi de Parcurs cu privire la PNRR, care să includă argumentația, calendarul, responsabilitățile concrete, dar, de dorit, și penalitățile privitoare la neîndeplinirea exigențelor și obligațiilor asumate de statul român și conforme așteptărilor societății civile.

Din partea Juriului de Onoare al Asociației Române de Relații Publice și a SNSPA, Prof. univ. dr. Dumitru BORȚUN a realizat o prefațare cu exemplificări concrete a modalităților în care trebuie și merită abordată implementarea viitorului plan. În acest sens, vorbitorul a pus accentul pe importanța conștientizării, atât de către decidenți, cât și de publicul larg, a implicațiilor pe care le conține acest plan, îndeosebi din unghiului de vedere al modului în care va fi comunicat, în special prin mass-media, pentru evitarea unor erori sau neclarități cu care România s-a confruntat în perioada pandemiei.

Printre instituțiile reprezentate și intervențiile relevante amintim, printre altele: Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate din cadrul Ministerului Mediului – Dl Gheorghe HERIȘANU; Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – Consilier Ramona BĂLĂȘCUȚĂ; Agenția pentru Plăți și Intervenții în Agricultură – Dl Paul KMEN; ADR Nord Vest – Dna Bianca BOSOANCĂ; Consiliul Județean Mehedinți – Dna Amalia VIȘAN; AMCOR – Dl Luigi LUICAN; Dl Petru LUHAN, fost Membru al Parlamentului European; Academia Română, Prof. univ. dr. Petre PRISECARU și Prof.univ. Dr. Ionuț PURICA; Academia Oamenilor de Știință – Arh. Gheorghe IONAȘCU; Universitatea de Vest din Timișoara – Prof. univ. Dr. Flavia BARNA; Universitatea de Vest ”Vasile Goldiș” – Lector Univ. Dr. Gabriela DAVID (Oradea); Universitatea de Petrol și Gaze – Prof. univ. dr. Daniela BUZOIANU (Ploiești), Fundația România de Mâine – Prof. univ. dr. Gheorghe DUDA; Fundația Acțiunea Ecologică Română (Craiova); Asociația România Modernă – Dl Mircea BARNA (Cluj Napoca/Munchen); GAL Oltenia – Dl Valentin MITRICĂ și Dr. Viorel STĂNESCU; Psiholog Drd. Gabriel BULBOACĂ (Galați); Compania Queenable – Dl Victor TUDORAN; Compania Maia Outdoor – Dna Dumitrița LUNCANU (Piatra Neamț); ROVEST Cluster – Dl Ovidiu SLIMAC și Dna Gabriela ILIN (Timișoara) etc.

La propunerea reprezentantului Fundației Acțiunea Ecologică Română, participanții au decis să inițieze și să adreseze un Apel special privind aspectele legate de ecologie, reziliență, combaterea schimbărilor climatice, cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului (5 iunie).

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Agenția Națională de Presă RADOR, Radio7, Juridice.ro.

Parteneri Media: CaleaEuropeana.ro, PRwave.ro, Comunicații Mobile, 24PHarte.ro, „Danubius infolio”, Buletin Dunărean.

Pentru conformitate,

Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart”

c/o EUROLINK-Casa Europei

CONSILIERE PSIHOLOGICĂ ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ

– un parteneriat inovativ și flexibil, lansat în sprijinul persoanelor fizice și juridice

~ Invitație – propunere de colaborare ~

Perioada pandemiei a generat și, totodată, impus adaptarea din mers la schimbări majore și rapide datorate influenței pe care munca la domiciliu, școala online, precum și alte provocări social-economice le determină asupra multora dintre noi, indiferent de vârstă sau de ocupație.

În strânsă legătură cu programul special pentru Expert UE în reziliență personală și în cadrul echipei, oferit prin Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), recent, a fost lansat în mod oficial parteneriatul dintre Fundația EUROLINK-Casa Europei, membră EUNET și Cabinetul Individual de Psihologie ”Gabriel Bulboacă”, specializat în Psihologia Transportului, Muncii și Organizațională.

În principal, în sprijinul tuturor persoanelor fizice sau juridice interesate, este furnizat sprijin pentru următoarele componente-cheie:

1. Testare psihologică cognitiv-profesională a personalului la încadrarea în muncă, periodică, avansarea în funcții, măriri de salariu, integritate, cursuri. Evaluarea rezultatelor testelor psihologice aplicate personalului, precum și identificarea de soluții pentru îmbunătățirea activității și creșterea eficienței angajaților și productivității întreprinderilor vor fi realizate cu ajutorul unor sisteme integrate pentru evaluare, acreditate de COPSI. Parteneriat / Colaborare pentru asigurarea serviciilor psihologice de medicină muncii.

2. Prevenirea și combaterea stresului, anxietății și depresiei prin metode psihologice și alternative – măsuri la nivel individual și organizațional.

Totodată, în domeniul dezvoltării personale, sunt furnizate Cursuri de Limbă și Cultură Germană (nivel A1, A2) pentru adulți, persoane care intenționează să lucreze în țările vorbitoare de limbă germană.

În context, menționăm că sunt eliberate avize și adeverințe specifice necesare pentru certificarea unei game diversificate de activități profesionale. Oferta este completată de sesiuni de consiliere psihologică / psihoterapie, evaluări ale nivelului de inteligență (IQ) și profilului personalității, evaluare aptitudinală pentru orientare școlară și vocațională.

Prezenta ofertă se distinge în mod special prin:

  • flexibilitate deplină, în funcție de programul persoanelor interesate;
  • posibilitatea derulării cel puțin parțiale a activităților în regim online;
  • posibilitate de oferire de consiliere suplimentară personalizată, atât live (Campus Universitatea de Construcții – zona Tei – București), cât și online;
  • focalizare pe componente-cheie complementare perfect adaptate pentru prevenirea și combaterea efectelor colaterale ale stresului, anxietății, depresiei etc.

Gabriel Bulboacă este Psiholog în specialitatea Psihologia Transporturilor, Muncii și Organizațională la Cabinet individual de psihologie, Formator autorizat ANC (din anul 2014) și Doctorand în faza finală de susținere a dizertației.

Prezenta propunere de a apela la gama de consiliere și oportunități evocate poate fi personalizată prin solicitarea către Secretariatul Tehnic CIO-SUERD – telefon: 0726.375.855; e-mail: ciosuerd@houseofeurope.ro

BULETIN DUNĂREAN (17 noiembrie 2020)

SUMAR

  • Caraș-Severin – placă turnantă în procesul de relansare economico-turistică al Banatului istoric în context regional și european
  • Oportunități speciale de formare profesională prin noul parteneriat între CIO-SUERD ”Jean Bart” și Asociația Luncșoara Bihorului
  • Cursul online ”Coach pentru nutriție sănătoasă. Bazele condimentării creatoare” al Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart”, valabil acum și în limba franceză
  • Oferta de cursuri online CIO-SUERD ”Jean Bart
Continue reading

ZIUA MARITIMĂ EUROPEANĂ ÎN ROMÂNIA – București, 4 noiembrie 2020

Perspectivele inovării și finanțării proiectelor din Regiunea Dunării și Bazinului Mării Negre prin implementarea Pactului Ecologic European

În data de 4 noiembrie 2020, în sistem hibrid, a avut loc la București, sub egida Comisiei Europene – DG MARE, cea de-a opta ediție a Zilei Maritime Europene, organizată de Fundația EUROLINK-Casa Europei, membră a Rețelei European Network for Education and Training (EUNET), în parteneriat cu Secretariatul Executiv al Consiliului Consultativ SUERD – USH Pro Business. Alți parteneri ai evenimentului au fost: Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), Fundația România de Mâine, Danube Forum, Asociația ”Comunitățile Locale Riverane Dunării”. Evenimentul afost organizat în cooperare cu Centre Européen Robert Schuman in Scy-Chazelles (Franța), cu sprijinul financiar al Programului European ”Europa pentru Cetățeni”.

Reuniunea a fost onorată de reprezentantul Biroului Coordonatorului Național SUERD – Ministerul Afacerilor Externe, Consilier Dr. Valentin PANAIT, care a adresat un scurt mesaj în care a reliefat rezultatele recentelor evoluții ale implementării SUERD în cele 14 State Membre, în contextul recentei desfășurări a Forumului Anual SUERD la Zagreb și al preluării Președinției Strategiei de către Guvernul Slovaciei. Totodată, acesta a scos în evidență mesajele adresate de șeful delegației române la Forum, ministrul de externe Bogdan Aurescu, precum și de o serie de propuneri prezentate în cadrul Forumului, în special de către partea bulgară, care s-au concentrat asupra prelungirii pistei europene de veloturism pe teritoriul României.

Un mesaj de salut din partea Consiliului Consultativ SUERD și a USH Pro Business a fost rostit de Conf. univ. dr. Costin LIANU, care ulterior a oferit și o prezentare sintetică a proiectelor fanion susținute prin Consiliul Consultativ SUERD și grupul de clustere create sub egida USH Pro Business.

Coordonatorul General al Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), Prof. Sever AVRAM, a realizat o scurtă prezentare a tematicii avute în vedere, cu un accent special pe interconectarea ce poate și trebuie transpusă în practică între cadrul oferit de Pactul Ecologic European și Planul Strategic de Economie Circulară pentru România. A fost evidențiată în special oferta de 3,5 miliarde euro rezervate României, cu referire, în mod deosebit, la fondurile direcționate în scopul ecologizării privind modernizarea industriei poluatoare, proiectele bazate pe gazele naturale, susținerea zonelor mono-industriale, precum și investițiile în infrastructură ecologică, mobilitate, transport sau combaterea sărăciei energetice.

În contextul în care dezbaterea a avut loc la scurt timp după marcarea Zilei Internaționale a Mării Negre, E.S. Ambasadorul Maritim Prof. Dr. Ing. Ovidiu Sorin CUPȘA, Președintele secțiunii Europa a Organizației Internaționale Maritime, a procedat la o succintă trecere în revistă a sfidărilor și oportunităților cu care se confruntă mediul maritim, din punctul de vedere al conservării biodiversității, al protecției mediului și al facilitării dezvoltării adecvatea zonei Portului Constanța, precum și a celei metropolitane adiacente.

În cadrul unei prezentări preluate de la Bruxelles, din partea Comisiei Europene – DG Agricultură, Drd Ionuț CUREA s-a focalizat asupra interconectărilor posibile și necesare între aplicarea noilor politici agricole comune UE și consecințele previzionate ale Pactului Ecologic European, cu un accent special pe schimbările pe care este chemată și România să le pună în practică în domeniul agriculturii ecologice și al combaterii efectelor nocive ale schimbărilor climatice.

Din partea Asociației Române de Energie și Economie a Academiei Române, Președintele acestei organizații, Prof. univ. dr. Ionuț PURICA s-a concentrat pe aspectele referitoare la autonomia energetică a României, dar în contextul sporirii profitabilității transferurilor de energie atomică, inclusiv prin cooperare cu alte state partenere.

Din partea Universității Maritime Constanța, Prorectorul Prof. Gabriel RAICU și-a axat prezentarea pe componentele și implicațiile asigurării securității cibernetice în mediul maritim, în special portuar, precum și al sprijinirii cercetării și în special al inovării în acest domeniu de maximă actualitate și în țara noastră.

În rândul vorbitorilor s-a aflat și Dr. Octavian ȘERBAN, Președintele Knowledge Management Institute filiala România a IKMI Statele Unite, de asemenea consilier în cadrul Ministerului Fondurilor Europene, a făcut o scurtă prezentare și a recomandat noul său volum electronic, publicat în Coreea de Sud, referitor la șansele furnizate de Managementul Cunoașterii pentru dezvoltarea managerială și absorbția fondurilor europene.

De asemenea, a fost inclusă o prezentare mai amplă a Dnei Lector univ. dr. Mădălina ANDREI, Consilier în cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, privind semnificațiilor Zilei Internaționale a Mării Negre, îndeosebi în strânsă relaționare cu obiectivele și sarcinile pe care, din unghiul de vedere al politicilor maritime, Uniunea Europeană vizează să le transpună în parteneriat cu Statele Membre.

Drept exemple de bune practici inovative, au fost evocate, de pildă, proiectul inovației în domeniul biotehnologieial companiei start-up Peelhy Biotech prin CEO Marius PĂȘCULEA și proiectul transnațional de cercetare și inovare în domeniul prevenirii și creșterii siguranței în domeniul sănătății publice intitulat generic ”STAMINA”, la care participa și Filiala de Cruce Roşie Sector 5 Bucureşti, prezidată de Dna Ana UNGUREANU, dar și setul de inițiative și proiecte finanțate din fonduri UE și EEA ale Asociației Armata Salvării/Asociației CRED, prin Dl Președinte Eugen LUCAN sau cele în favoarea dezvoltării veloturismului și valorificării patrimoniului cultural și natural al județului Caraș-Severin prin Conf. univ. dr. Miroslav Tașcu-Stavre. Din afara țării, la dezbateri au mai luat parte Consultant Wienfried SENKER (Landul Bavaria – Germania) și Ec. Corina POPESCU (Statul Ontario – Canada). Peste 100 de participanți au urmărit evenimentul live printr-o platformă dedicată și prin Facebook.

La final, conform tradiției, au fost decernate Diplomele de Excelență ”Social & Economic Innovation in the Black Sea Basin – Danube Region” următoarelor personalități: Prof. Adrian BOTICI – Școala Gimnazială Luncșoara (Bihor); Președinte Florian CIOLACU – Clubul Fermierilor din România; Ambasadorul Maritim Prof. Dr. Ing. Ovidiu Sorin CUPȘA; Președinte Dr. Mirela Monica IOVU – ACJSFB / CEC Bank; Drd. Sabina LEOPA – URBASOFIA; Conf. Univ. dr. Costin LIANU – Secretariatul Executiv al Consiliului Consultativ SUERD; Eugen LUCAN – Asociația Armata Salvării / Asociația CRED; Președinte Gabriel Răsvan TOADER – FPRM; Dna Gilda NICULESCU – ADR Sud Muntenia; Marius PĂȘCULEA, CEO Peelhy Biotech; Președinte Sergiu SEBEȘI – Asociația CSR Nest; Scriitoarea Maria TIMUC – Editura Dharana.

Deși circumstanțele momentului rămân complicate și afectate de impredictibilitatea crizei sanitare și economice actuale, la final, moderatorul Prof. Sever AVRAM a specificat importanța următoarelor orientări și măsuri ce ar merita luate în considerare privind îmbunătățirea procesului de implementare a Strategiei Dunării, cât și a strategiei emergente Dunăre-Marea Neagră-Portul Constanța: concordarea unei foi de parcurs între Consiliul Consultativ SUERD, alte organizații relevante în domeniu și Coordonatorul Național SUERD, precum și celelalte ministere de resort, privind inițiativele și proiectele prioritare de sprijinit și finanțat pentru România; formarea unui corp de consilieri și experți publici pe lângă MAE pentru a fundamenta prioritățile și a sprijini în mod concret și permanent procesul SUERD; racordarea pragmatică între viitoarele specializări inteligente la nivelul celor opt regiuni cu liniile de finanțare și orientările adoptabile pentru următorul exercițiu financiar UE; coagularea Agregatorului de Parteneriate Public-Private la nivel național, în special din perspectiva aplicării Pactului Ecologic UE, a Strategiei de Economie Circulară a României și, în genere, a Planului de Redresare UE, în care și România este parte și stat beneficiar.

Reuniunea s-a bucurat de sprijinul următorilor Sponsori tehnici: Camera de dialog a comunității oamenilor din comerț și afaceri ”RO-AT”, Birouldeimagine.ro, Centrul de Servicii de Asistență Socială Elena Branzea.

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Radio7, Opinia Națională, Juridice.ro.

Parteneri Media: Finantare.ro, CaleaEuropeana.ro, PRwave.ro, Comunicații Mobile, CalendarEvenimente.ro, ComunicateMedia.ro, Tribuna Economica, BrandInfo.ro, SmartFinancial.ro, 24PHarte.ro, „Danubius infolio”, Tomisul Cultural, Buletin Dunărean.

Pentru conformitate,

Secretariatul Consorțiului Organizatoric

CIO-SUERD ”Jean Bart”

Mini Executive MBA (în limba engleză) ”Expert în Diplomație Internațională în contextul Digitalizării Transformative”

Plasat sub egida Catedrei Internaționale Onorifice „Jean BART” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect fondat de Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română (2012), a fost lansat cel dintâi program de tip Mini Executive MBA în limba engleză, adresat în special candidaților la o carieră în diplomație – afaceri internaționale și europene, care se raportează la cerințele piețelor globale, cu focalizare specială, inclusiv pe domenii conexe precum securitate, comunicare globală și digitalizare aplicată.

Programul de medie durată, desfășurat online în perioada septembrie – noiembrie 2020, se adresează atât studenților din anii terminali, cât și absolvenților, masteranzilor sau altor experți care țintesc să-și fixeze reperele de bază ale acestei abordări inter-disciplinare cu scopul practic de a-i pregăti pentru etapele viitoare de studiu și carieră profesională în contextul mondial evolutiv actual.

Catedra Internațională Onorifică „Jean BART” se bucură de afilieri și parteneriate de prestigiu: Consiliul Consultativ SUERD – Ministerul Afacerilor Externe; Consiliul Orașelor și Regiunilor Dunării (CoDCR – Viena / Ulm); European Network for Education & Training (EUNET – Bonn); Fundația Universitară a Mării Negre – Academia Română / Rețeaua EUROMED.

Programul desfășurat online (3 luni) este un curs de tip post-universitar, care se încadrează și în conceptul Uniunii Europene de tip ”lifelong learning”, promovat prin Centrul pentru Inovare și Dezvoltare la Distanță. Cursurile se desfășoară online, în limba engleză, incluzând consiliere periodică personalizată, prin intermediul unei platforme educaționale, accesibilă oricărui cursant în mod flexibil.

Participanții primesc, în urma evaluării finale, Certificat de Absolvire ”Expert în Diplomație Internațională în contextul Digitalizării Transformative” cu Anexa detaliată a modulelor și modalitatea de evaluare, eliberat de Catedra Internațională Onorifică „Jean Bart” CIO-SUERD, proiect fondat de Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu INCE – Centrul de Biodiversitate „Acad. David DAVIDESCU” al Academiei Române, instituție de învățământ care alături de Ministerul Educației este abilitată, cf. Legii nr 596/2001, să organizeze cursuri de formare de tip post-universitar și alte studii strategice avansate.

Înscrierile se fac in baza completării Formularului online de înscriere de pe siteul programului – http://ciosuerd.houseofeurope.ro/, conform principiului „Primul venit-primul servit”. Pentru înscriere timpurie (până cel târziu în data de 12 august 2020) se acordă un discount special. Termen limită pentru înscrieri: 31 august 2020.

Detalii suplimentare pot fi solicitate Secretariatului Tehnic CIO-SUERD prin e-mail: ciosuerd@gmail.com

Pentru conformitate,

CIO-SUERD ”Jean Bart”

c/o EUROLINK-Casa Europei

5 august 2020

Punerea bazelor primului parteneriat național în domeniul bio-economiei circulare în sprijinul aplicării Pactului Ecologic European

Cu ocazia desfășurării, la Casa Academiei Române, la finele săptămânii trecute, a unei reuniuni consultative de lucru, inițiată de Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect fondat de Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română (2012), a fost adoptată Declarația de Bune Intenții în favoarea agreerii Acordului de Parteneriat destinat accesării finanțărilor disponibile și a altor oportunități de tip transnațional rezultate din Planul de Redresare pentru Europa și din Pactul Ecologic European. Prin aceste documente, adoptate sau în curs de a fi adoptate, România ar urma să primească consistente finanțări dintr-un buget consolidat pe termen lung estimat la circa 1100 miliarde euro pentru perioada 2021-2027.

Continue reading

Lansarea rețelei – platformă de cooperare a stakeholderilor din industria de ospitalitate – manieră concretă de combatere a schimbărilor climatice prin economia circulară

La Centrul ”Pierre Werner” al Academiei Române, la inițiativa Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), Reprezentanței Dunăre-Marea Neagră a CED – Centrul Mondial pentru Excelența Destinațiilor (membru afiliat al Organizației Mondiale a Turismului) și a Asociației ”Comunitățile Locale Riverane Dunării” (CLDR), cu sprijinul și în parteneriat cu Institutul de Cercetări Juridice ”Acad. Andrei Rădulescu”, precum și al reprezentanților altor prestigioase instituții și organizații publice și private, al unor experți în domeniul consultanței, managementului de proiect și al economiei circulare și biodiversității, a avut loc, în data de 7 februarie 2020, Reuniunea specială dedicată modalităților prin care Pactul Ecologic European poate și trebuie să influențeze România prin implicare la Mecanismul pentru o Tranziție Justă, ce beneficiază estimativ de o finanțare de peste 10 miliarde euro pentru țara noastră.

În cursul exercițiului financiar UE care se încheie oficial în acest an, expertiza autohtonă a mediului academic, a inovatorilor, precum și al antreprenorilor și mediului de consultanță din zona privată, a fost prea puțin cu adevărat valorificată. De aceea, evenimentul a avut în primul rând menirea să stimuleze o racordare mai consistentă și mai palpabilă în scopul transpunerii în practică a unei abordări mai înțelept focalizate, mai îndrăznețe, implicit prin preluarea din mers a bunelor practici ale statelor mai avansate, în special din cele nordice ce pun la dispoziție, la rândul lor, sprijin financiar și de know-how în domeniu. În acest context, Fundația EUROLINK-Casa Europei a lansat Apelul Deschis în favoarea implicării urgente a expertizei românești privind aplicarea cu succes a Pactului Ecologic European, în special printr-o susținere la nivel oficial de către Statul Român în relația cu Comisia Europeană a unui prim proiect major flagship, conceput în așa mod încât să transpună un model de economie circulară de succes în direcția realizării unei rețele de stațiuni balneare / spa resort-uri care să aplice principiile și recomandările turismului sustenabil, responsabil și social incluziv în cadrul nu doar al României, ci al unei întregi platforme dunărene inovative, aptă să implementeze și adapteze în timp util standardele-cheie ale economiei circulare, după un model testat cu succes în Olanda, cât și standardele de excelență a destinațiilor de ospitalitate, precum cele cunoscute sub denumirea de SMED, promovate în practică de către CED în peste 120 de destinații din întreaga lume.

Drept rezultat final, grupul de inițiatori, între care se numără Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), proiect fondat în parteneriat cu Academia Română, Asociația ”Comunitățile Locale Riverane Dunării” (CLDR), Agenția pentru Eficiență Energetică și Protecția Mediului, Asociația Administratorilor Publici din România, Institutul pentru Cercetări în Economie Circulară şi Mediu “Ernest Lupan” (IRCEM), Consiliul Orașelor și Regiunilor Dunării (CoDCR), vizează conturarea nu doar a unui proiect soft, ci adaptarea în practică a unui model adecvat de business circular, proiectat conform tehnicilor ”design-thinking” în relație cu profilul specific macro-regional dunărean, în așa fel încât să conducă la o reținere a capitalului uman existent sau de atras pe viitor în cadrul unei industrii spa regenerate în mod inovativ.

Printre organizațiile care au fost prezente sau și-au exprimat adeziunea față de această inițiativă, amintim: Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Guvernului României, Organizația Patronală a Turismului Balnear din România, Patronatul ANAT, Acțiunea Ecologică Română, Institutul Rutelor Culturale Europene, Primăria Sibiu, Universitatea Spiru Haret, Universitatea din Craiova, Institutul de Economie Mondială și Institutul de Cercetări Juridice ale Academiei Române.

Din partea organizatorilor reuniunii, Coordonatorul General al CIO-SUERD ”Jean Bart” a anunțat că va continua depunerea eforturilor pentru susținerea acestei inițiative, atât pe lângă Raportorul din partea Parlamentului European privind finanțarea Pactului Ecologic European, cât și al ministerelor relevante pentru implementarea Planului de Lucru în domeniu, în special către Ministerul Afacerilor Externe – Coordonator Național al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (SUERD), îndeosebi prin intermediul Consiliului Consultativ SUERD.

Cu același prilej, a fost prezentată și oferta de expertiză și sprijin din partea CED în favoarea constituirii organizațiilor de management al destinației și a elaborării unor strategii adecvate în cel mai înalt grad standardelor de excelență promovate de către CED.

În fine, pe de altă parte, în prezența reprezentanților Școlii Doctorale în domeniul Științelor Economice, Juridice și Sociologie a Academiei Române, a fost lansată cea de-a doua ediție a Programului de Formare Pre-Doctorală CIO-SUERD, adresat în egală măsură practicienilor, experților, managerilor și cercetătorilor care vor să-și completeze / sporească reputația profesională și angajabilitatea printr-o abordare trans- și inter-disciplinară, desfășurată atât prin colocvii periodice live, cât și în sistem on-line, spre a da posibilitatea de acces tuturor participanților din țară sau din străinătate să urmeze pregătirea respectivă.

Menționăm că rezultatele reuniunii au fost prezentate pe larg de către Radio România Actualități și Agenția Națională de Presă AGERPRES.

Pentru conformitate,

CIO-SUERD ”Jean Bart”

10 februarie 2020

01mart./24

Leadership-ul European al Competitivității Sustenabile

Pentru prima oară, în mod practic, în istoria recentă, instituțiile-cheie ale Uniunii Europene au căzut de acord în favoarea intrării în vigoare a unei unificări a Directivelor și Regulamentelor UE cu privire la introducerea criteriilor profitabil defalcate referitoare la factorii de rating acordați companiilor cu peste 250 de angajați pe cele 3 paliere aferente ESG: mediu, societal și guvernanță corporativă.

În scopul atingerii cu adevărat a unei abordări productive, responsabile și armonizate ca standarde europene, Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD) coordonată de Fundația EUROLINK-Casa Europei (membră EUNET), împreună cu partenerii săi instituționali vă semnalează pe această cale în mod prioritar oportunitatea cu totul deosebită de a face parte și de a profita de beneficiile PROGRAMULUI NAȚIONAL COMUN DE FORMARE (fondat în 2012, cu amabilul sprijin al Academiei Române). Programul nostru opereaza pro-activ în sistemul internațional ”lifelong learning”, promovat și recomandat de UNESCO și UE, fiind deschis tuturor celor care înțeleg cât de importantă este asumarea noii abordări ESG atât pentru cariera lor personală, cât și pentru brandul și profitabilitatea companiei. Cea mai recentă prognoză privind perspectivele unei cariere în domeniul sustenabilității și rezilienței pentru următorul deceniu arată că aceste roluri profesionale sunt la nivel european din ce în ce mai solicitate și bine răsplătite, ajungând la o medie de circa 88.000 euro anual.  

În acest sens, drept urmare a acestor dezvoltări menționate, sunteți invitați să luați parte la primul program intensiv organizat în România, sub genericul: ”Leadership-ul European al Competitivității Sustenabile. Acest demers conține 7 soluții-cheie fundamentale din unghiul de vedere al conformării cu reglementările ESG la nivel comunitar, al consolidării abordării strategice a propriului brand corporativ, al prevenirii unor potențiale litigii sau penalizări, al atractivității investiționale a ofertei pe piață a companiei și a ranking-ului la nivel național, european și global.   

Modalitatea de desfășurare cuprinde furnizarea setului de informații, studii de caz, bune practici și soluții inovative sugerate, alături de repere bibliografice esențiale, în format online, asincron, însoțită, în paralel, de sesiuni de consiliere personalizată, la alegere, prin videoconferință sau live, în intervalul 15 martie – 14 aprilie 2024.

La finalul programului, în baza transmiterii viziunii personale asupra căilor și metodelor sugerate în beneficiul sporirii competitivității economico-sociale prin sustenabilitate și reziliență a businees-ului, toți participanții primesc individual, din partea Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), Diploma Specială ”European Sustainable Competitiveness Brand Ambassador / Leader” și Scrisoarea Oficială de Certificare, în cadrul reuniunii finale de networking și lobby interinstituțional, ce va avea loc în contextul marcării World Earth Day – marți, 23 aprilie 2024 (fizic, la București și online).

Pe scurt,  programul cuprinde următoarele componente ce trebuie armonizate la nivelul întregii strategii a companiei:

  1. înțelegerea motivațiilor și consecințelor practice, avantajelor și vulnerabilităților derivate din schimbările climatice;
  2. sinteza bazelor legislative cheie;
  3. elaborarea strategiei și a planului de acțiune, precum și adoptarea căilor și metodelor de conformare cu cadrele, standardele și procedurile existente / emergente;
  4. corelarea profitabilă a acțiunii, abordării manageriale și de leadership cu cele trei dimensiuni ESG;
  5. implicațiile bugetare și ale procesului de colectare, cercetare și raportare a datelor din unghi de vedere investițional;
  6. beneficiile aduse de adoptarea noii culturi ESG, îndeosebi din unghiul de vedere al responsabilizării sociale și evitării fenomenului de greenwashing, inclusiv dezavantajele și penalitățile implicate;
  7. strategii de management al riscurilor și schimbării, tips and tricks în favoarea brandului ca rating național, european și global.

În cadrul unei reuniuni finale de networking și lobby interinstituțional, în contextul marcării World Earth Day, în data de marți, 23 aprilie 2024 (fizic la București și online), toți participanții primesc Diploma Specială ”European Sustainable Competitiveness Brand Ambassador / Leader” și a Scrisorii Oficiale de Certificare.   

Contribuția bănească aferentă sprijinirii desfășurării acestui program include: procedura de înscriere; accesul nelimitat și în orice moment la temele propuse și bibliografia aferentă; consiliere personalizată și clarificări suplimentare; participarea la următoarele evenimente publice de profil ale organizatorilor și partenerilor acestora; eliberarea documentelor de certificare a absolvirii programului. Informații și înscrieri: https://ciosuerd.houseofeurope.ro/leadership-ul-european-al-competitivitatii-sustenabile/

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Radio România Actualități, Agenția RADOR, Project-E.ro

Parteneri Media: Finantare.ro, CalendarEvenimente.ro, CaleaEuropeana.ro, Comunicații Mobile, PRwave.ro, ComunicateMedia.ro, 24PHarte.ro, ”Buletin Dunărean”.

Pentru conformitate,

Secretariatul Tehnic CIO-SUERD

22dec./23

Bune practici, noi oportunități și promovarea reformei serviciilor sociale de către sociatatea civilă

Lansarea siteului și buletinului informativ al Asociației ”Maria de Mangop”

Drept rezultat al Parteneriatului Strategic, creat între Catedra Internațională ”Jean Bart” (CIO-SUERD), platformă de internaționalizare a educației, fondată în parteneriat și cu amabilul sprijin al Academiei Române, Departamentul de Consiliere și Sprijin pentru Furnizarea Serviciilor de Asistență Socială (SAS) al Fundației EUROLINK-Casa Europei și Asociația de Dezvoltare Durabilă și Intercomunitară ”Maria de Mangop”, a fost editat primul număr al Buletinului Informativ, conceput în mod special să reflecte periodic dinamica schimbărilor intervenite prin reformarea modului de furnizare a serviciilor sociale, potrivit noii legislații în curs de adoptare, precum și semnificative sugestii, recomandări de bune practici și oportunități în domeniu, din spațiul european, inclusiv referitoare la finanțările disponibile în perioada imediat următoare prin transpunerea în practică a PNRR. 

Inițiatorii se focalizează asupra introducerii și diseminării modelului european de centre de servicii integrate medicale și sociale prin aplicarea metodologiei integrativ-holistice care să stimuleze îndeosebi formarea și antrenarea deprinderilor de viață cât mai independentă ale beneficiarilor actuali și viitori.

Menționăm că obiectivul central al Asociației reprezintă crearea celui dintâi Centru de Octrorire Socială ”Maria de Mangop”, în baza experienței de peste 7 ani acumulate de grupul de inițiatori prin precedente inițiative, campanii de conștientizare și programe de formare și certificare ale experților în servicii sociale, care să funcționeze atât în sistem fizic, cât și online, în vederea promovării la scară largă a asigurării condițiilor Stării de Bine, sustenabilității și rezilienței în special pentru grupurile vulnerabile. 

Aceste eforturi se încadrează armonios la procesul de aliniere a domeniului asistenței sociale din România la standardele europene promovate și susținute de Rețeaua Europeană Socială (ESN – European Social Network), în vederea îmbunătățirii la nivel național/inter-generațional a oferirii acestor forme de ocrotire socială, în mod specific prin mecanismele deja active ale Orașelor Incluziunii Sociale și instrumentele aferente pe care soluțiile digitale le pot integra în acest sector sensibil și în plină transformare la nivel UE.

Dincolo de măsurile anunțate privind corectarea și penalizarea furnizorilor de servicii sociale și medicale, din toate cercetările recente și luările de poziție ale decidenților reiese faptul că acest proces de primenire este necesar să se conformeze spiritului de solidaritate și incluziune socială recomandate la nivel european.

Pentru detalii suplimentare, cei interesați pot vizita siteul https://ocrotiresociala.eu 

Pentru conformitate,

Catedra Internațională ”Jean Bart” (CIO-SUERD)