Incubator de Proiecte și Afaceri Europene – ”Seed Money Facility 2017”

Cum să atragem fondurile de dezvoltare pentru comunitățile dunărene din programele inter-regionale, transfrontaliere și internaționale?

În ajunul lansării noului program de finanțare europeană din toamna acestui an, destinat proiectelor transnaționale la nivelul macro-regiunii UE a Dunării, ce va avea loc la Viena (septembrie 2017), precum și în vederea pregătirii prezenței românești la Forumul Anual SUERD de la Budapesta (octombrie 2017), Asociația Comunitățile Locale Riverane Dunării (CLDR), în parteneriat cu Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect coordonat de Fundația EUROLINK-Casa Europei, în parteneriat cu Academia Română, organizează în data de vineri, 15 septembrie 2017 (orele 9:30-13.30), la sediul Casei Academiei Române – Sala ”Pierre Werner” (aripa stângă, parter) ediția I a  Incubatorului de Proiecte și Afaceri Europene: ”Valorificarea noilor oportunități de finanțare UE privind inovarea comunităților și perspectiva cooperării cu alte macro-regiuni ale Uniunii Europene”.

În urma consultării membrilor și partenerilor CLDR principalele teme de interes, finanțabile prin acest program și alte linii de finanțare adiacente, asupra cărora ne focalizăm sunt:

  • Reînvierea și protecția meșteșugurilor tradiționale, precum și promovarea turismului SPA și a drumurilor transnaționale, inclusiv rutele culturale stabilite de programul Consiliului Europei și al Comisiei Europene;
  • Dezvoltarea societății cunoașterii, cu un accent special pe formarea Comisarilor/Ofițerilor Dunăreni prin traininguri și cursuri acreditate de tip ”Dezvoltarea Regiunii Dunării”;
  • Consolidarea serviciilor locale, ca și a formelor de cooperare transnațională/transfrontalieră privind minoritățile etnice, refugiații de război, persoanele cu dizabilități sau fără adăpost etc., cu o concentrare specifică pe dezvoltarea și implementarea instrumentelor inovative promovate de către ”SMART Cities”, inclusiv în cazurile de urgență sau de răspuns la dezastre.

În mod practic și în sistem interactiv, în funcție de opțiunile și interesele participanților, vor fi abordate tehnici și mecanisme pentru formarea parteneriatelor transnaționale, identificarea temelor relevante, partenerilor instituționali și tehnici de crowdfunding prin valorificare oportunităților derivate din alte linii de finanțare UE: Horizon 2020, COSME, ERASMUS+, LIFE, CEF, noua axă SUERD deschisă în cadrul POR etc.

Solictanții de finanțare din toată țara vor fi puși în contact cu importanți specialiști în finanțare și proiecte europene. Aceasta va da posibilitatea unei mai bune înțelegeri a oportunităților și intereselor reciproce de cooperare pentru a spori mult mai mult paleta de de finanțări și a facilita/ghida drumul pentru atragerea de parteneri și depunerea de proiecte cât mai mari, în perioada imediat următoare la Viena, Budapesta sau Bruxelles.

Invitați speciali și Speakeri (listă previzională): Dl Wienfried SENKER – Ambasador Special al Regiunii Dunării/East-West Management München-Bukarest; Dl Jamil BENABDALLAH – Președinte – Asociaţia pentru Dezvolarea Turismului de Sănătate şi Social; Dr. Octavian ȘERBAN – Consilier – Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene; Dna Anca PAVEL NEDEA – Consultant dezvoltarea turismului / fost Președinte al Autorității Naționale pentru Turism; Dr. Georgeta GHEȚE DĂNĂU – Președinte – Asociaţia Profesională a Formării în Administraţia Publică Locală “CINAQ”; Dna Cristina GUSETH – Director Executiv – Fundația Freedom House România; Prof. univ. dr. Petre PRISECARU – Institutul de Economie Mondială al Academiei Române; Conf. univ. Dr. Brîndușa COVACI – Cercetător INCE – Academia Română; Conf. univ. dr. Gabriel RAICU – Prorector – Universitatea Maritimă Constanța; Lector univ. dr. Mădălina ANDREI – Universitatea spiru Haret; Dl Sever AVRAM – Președinte Executiv Asociația CLDR.

În perioada imediat următoare, organizatorii adresează Invitația tuturor membrilor și partenerilor interesați de a transmite tema principală de interes și partenerii potențiali vizați din cadrul obiectivelor tematice ale ariilor prioritare avute în vedere de finanțatori.

Înscrierile se fac conform principiului „Primul venit-primul servit” până în data de 11 septembrie 2017, cu un discount special pentru înscriere timpurie (Early-Bird – termen-limită: 31 august 2017), în baza completării și transmiterii Formularului de Înscriere. La finalul evenimentului, participanții primesc Diplomă de Participare eliberată în parteneriat de către CLDR și CIO-SUERD ”Jean Bart”, proiect coordonat în parteneriat cu Academia Română, spre a le servi la CV cu viitoare ocazii de candidatură.

Detalii suplimentare pot fi solicitate Secretariatului Tehnic prin e-mail: secretariat@cldr.ro ori telefonic la tel./fax: 021.230.49.97.

Cu același prilej va avea loc și lansarea primei serii din anul universitar 2017-2018 a Cursului de Formare al Experților în Managementul Programelor de Finanțare în cadrul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (SUERD).

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, TVH, Opinia Națională. Parteneri Media: Finantare.ro, CalendarEvenimente.ro, CaleaEuropeana.ro, Comunicatii Mobile, SmartFinancial.ro, ClubAfaceri.ro, BrandInfo.ro, PRwave.ro, ComunicateMedia.ro, Tribuna Economica, 24PHarte.ro, ”Buletin Dunărean”.

Pentru conformitate,
Secretariatul Tehnic CLDR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *