Bani europeni la cheie sau/și noi certificări internaționale flexibile în carieră

ȘCOALA BANILOR EUROPENI – martie 2023

Paradoxal sau nu, anul 2023 aduce cu sine, pe lângă o mulțime de provocări, și mai multe finanțări decât putem probabil cheltui, cât și multe șanse de propulsare în carieră sau de reinventare profesională pentru mulți dintre noi. Aceasta se întâmplă pe fondul unei concurențe tot mai aprige din partea Inteligenței Artificiale, a roboților, în speță, al necesității de a combate decisiv schimbările climatice nocive și a lăsa în urma noastră o lume mai curată și mai sigură generațiilor următoare prin investiții cu adevărat sustenabile, respectând reglementările tranziției verzi, digitalizării și guvernanței sustenabile!

Odată cu Luna Mărțișorului, a revenirii primăverii, dar și a urgențelor impuse de Calendarul Actualizat al oportunităților de până la vacanța de Paște, ne-am decis să venim în întâmpinarea solicitării tot mai multora dintre cei care doresc să-și mențină și să-și îmbunătățească statutul profesional și financiar, atât al lor cât și al comunităților sau grupurilor din care fac parte.

Tocmai de aceea, ca organizație non-profit înființată acum mai bine de 25 de ani, cât și mulțumită Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean BART” – http://ciosuerd.houseofeurope.ro, lansată cu amabilul sprijin și în parteneriat cu Academia Română în anul 2012, am decis să reluăm seria de Ateliere de lucru, cuprinzând informare, formare, consiliere, certificare și suport până la atingerea succesului sau a țelului practic vizat, cunoscute deja multora din Rețeaua Naționala PROFEX sub genericul consacrat din anul 2010: ȘCOALA BANILOR EUROPENI.

Cui ne adresăm prin acest format tesat de colaborare reciproc avantajoasă?

  • oricarui om de decizie si de actiune care vrea sa obtina mai lesne finantare pentru propriile idei, proiecte sau initiative;
  • oricarei institutii sau organizatii cu spirit prevazator, si care vizeaza sa nu mai rateze cumva oportunitatile cele noi care apar la tot pasul;
  • celui care urmareste sa se asigure ca lucreaza cu profesionisti pentru garantarea succesului, folosind acelasi limbaj comun;
  • persoanei care este deschisa sa inchege noi forme profitabile de cooperare, de parteneriat sau sprijin prin schimbari benefice in formarea sa pragmatica si in indeplinirea tintelor sale de progres realist.

Care sunt modalitățile simple și concrete de punere în practică?  

A. Programul Național Comun de Formare fondat de CIO-SUERD și derulat atât online cât și live/hibrid, în funcție de întrunirea condițiilor minim necesare, disponibil participanților din întreaga țară, ca și celor din diaspora: http://ciosuerd.houseofeurope.ro .

B. Campania de Consiliere și Sprijin privind atragerea celor peste 100 miliarde euro disponibile beneficiarilor publici, privați sau de tip mixt, cât și privind creșterea performanței în carieră a experților și membrilor echipelor de proiecte: http://ciosuerd.houseofeurope.ro/reteaua-profex 

Care sunt pașii propuși de urmat?

1. Fixăm de comun acord obiectul urmărit pe baza transmiterii expresiei de interes din partea Dvs.

2. Propunem tipul de intervenție colaborativă și căile cât mai concrete de aplicare practică în ritm util.

3. Stabilim calendarul estimativ cât mai realist al atelierelor de lucru sau sesunilor cu persoanele responsabile sau implicate ca beneficiari și participanți ai programului nostru.

4. Parcurgem fiecare etapă împreună, prin metoda Design Thinking preluată din sfera economiei circulare, până la obținerea succesului scontat din start: inițiere, formare calificată, ghidaj personalizat până la conceperea proiectului complet și la atingerea țintelor de finanțare, progres sau promovare în carieră, îmbunătățirea performanței, încheierea de parteneriate sau de alianțe mai ample cu impact real.

Programul se află sub coordonarea Senior Consultant în Politici și Programe Integrare Europeană, Sever AVRAM, fost expert și apoi consultant în programe ale Comisiei Europene, precum și Coordonatorul General al CIO-SUERD, de la fondare, alături de un grup de lectori, tranineri și experti din întreaga țară pe diversele domenii implicate. Lansarea printr-un eveniment public va avea loc la București, miercuri, 15 martie 2023, în prezența reprezentanților CIO-SUERD și al entităților partenere pentru clarificarea chestiunilor ridicate de participanți.

Având în vedere angajamentul nostru de a vă fi alături până la orizontul râvnit, suntem deschiși să vă asistăm pas cu pas atât în format live cât și de la distanță, conform disponibilității și alegerilor personalizate, în măsura în care vreți să deveniți beneficiari de răsunet și să fiți afiliați la Rețeaua Națională PROFEX pe termen cât mai îndelungat.

În așteptarea transmiterii expresiei de interes, rugăm să completați formularul de înscriere.

Pentru conformitate,

Secretariatul Executiv

CIO-SUERD ”Jean Bart”

Deloc zadarnice chinuri ale dragostei, ci vibrante ofrande de inocență și voluptate lirică

Fiecare întâlnire cu ansamblul muzical ”Home of Strings” nu este vreun fel de experiment cumva aleatoriu provocat, ci o expresie a căutării unei identități mai aprofundate și în serviciul delicat și temeinic al delectării unui public de toate vârstele și orizonturile culturale. În spatele ultimei puneri în scena deja reprezentate recent la finele anului care tocmai s-a încheiat se vede clar că este vorba de multe ore de transpirație și de scotocire în sertarele de sus ale sensibilității și auto-perfecționării echipei atât de bine sudate și solidare în raport cu spectatorii săi.

De această dată, am avut ocazia să urmărim un spectacol de aproximativ o oră, extrem de expresiv și condensat inspirat din opera micului Mozart, care avea doar 12 ani când a conceput prima sa mini-capodoperă. Nu voi spune foarte mult despre opera ”Bastien și Bastienne” ca atare sau libret, deoarece este deja destul de binecunoscută printre melomani. Semnificativ aici este modul migălos și dezinvolt în care compozitorul vienez a combinat în paralel două stiluri distincte de muzică de pe atunci, așa-numitele influențe franceză și germană ce conferă o coloratura aparte artistică rezultatului final. Într-adevăr, mica operă are o bază de plecare asumat bucolică, pastorală, dar asta nu înseamnă frivolitate în acest caz, ci, dimpotrivă, o tratare parțial ironică și buclucașă pe tema zadarnicelor chinuri ale primei iubiri, care a inspirat pe atâția alți scriitori sau muzicieni și înainte de adolescentul Amadeus. Relativa simplicitate a texturii muzicale pune însă îndeajuns la încercare atât pe talentații  interpreți, fascinantul cvartet de coarde, cât și pe ilustrul pianist Tudor Scripcaru, ce se menține constant într-o agreabilă și inspirate consonanțe cu vocile ansamblului muzical. În rolul micii Bastienne, soprana Maria Ungheanu știe să strălucească subtil si fremisant ca de obicei. Imprimând atât gingășie, cât și un aer înțelepțit zglobiu propriilor părți solistice sau în duet cu tânărul, dar experimentatul tenor Daniel Găină, deja remarcat în mod remarcabil în propria breaslă. Duetul din porțiunea finală a impresionat în mod evident publicul în general format din elevi care au stat cu respirația tăiată până la deznodământul operei, descoperită cu întreaga candoare specifică vârstei. În rolul oarecum de raisonneur și mediator al lui Colas, regizorul și organizatorul ansamblului, Niculae Voicu i-a distribuit foarte îndreptățit pe interpretul de origine chineză Fang Shuang,  care a cântat într-o limbă română impecabilă și a imprimat un elocvent aer contrapunctic, atât ca volum și timbre, cât și ca personalitate lirică în genere.

Scenografia și costumele au fost atât de tandru, catifelat alese încât s-au potrivit mănușă ideii de omagiere a dragostei adolescetine a celor doi parteneri principali ai operei. Până și Moș Crăciun și toți spectatorii s-au îmbulzit literalmente să se fotografieze împreună în acel cadru, la final, ceea ce a smuls ropote de aplauze și încântarea copiilor ce au primit în dar, cu sprijinul atât de generos al sponsorilor spectacolului, pachete copioase de cadouri mult așteptate, perfect pe gustul copiilor. Nu în ultimul rând, în afara costumației și ambianței deja elogiate mai sus, au produs o plăcută impresie și întipărire în memorie stilul furnizat de coafurile și machiajul realizate grație profesionalimului devenit deja brand de prestigiu al grupului El Studio Style

În plus, fără ospitalitatea din partea Centrului Metropolitan ”Sala Dalles” al Primăriei Generale a Capitalei, ca și a sprijinului moral din partea Autorității Naționale pentru Protecția Copilului, precum și al generozității întregului consorțiu de parteneri și sponsori, visul familiei Voicu de a transpune pe scenă o asemenea mică bijuterie ar fi rămas poate doar o intenție  pe jumătate valorizată.

Din unghiul meu de vedere, sunt ferm convins că spectacolul are în continuare un real viitor și pe alte scene din țară și că merită să fie prezentat în turneu național în cât mai multe orașe în favoarea educației emoțional-afective a copiilor și tinerilor spectatori, cât și întru creșterea reputației tot mai consolidate a ansamblului ”Home of Strings”, o prezență mai mult decât necesară și captivantă în peisajul muzical nu doar al Capitalei, în pofida atâtor obstacole materiale și birocratice pe care sunt mereu obligați să le depășească din mers, cu surâsul pe buze.

Spre a vă convinge, puteți vizita, spre deliciul fiecăruia, pagina web și portofoliul canalului de youtube al formației!. Încă o dată, calde felicitări pentru profesionalism și abnegație, pentru perseverența idealistă pusă în joc, și cât mai multe izbânzi în noul an 2023!

STAMINA BULETIN INFORMATIV EDIȚIA A IV-A

Bine ați venit la buletinul informativ al proiectului STAMINA, un ghid pentru ultimele noastre activități și noutăți.

STAMINA este un proiect H2020 (Nr. 883441) care dezvoltă o platformă inteligentă destinată sprijinului practicienilor în gestionarea crizelor de pandemie la nivel regional, național și internațional. Setul de instrumente STAMINA va fi însoțit de un set de ghiduri privind implementarea eficientă a principiilor de comunicare a riscurilor și a celor mai bune practici în planurile de pregătire și răspuns între organizații cu răspunderi în gestionarea crizelor sanitare.

Consorțiul STAMINA reunește o gamă variată de experți și organizații, care includ decidenți, factori de decizie în domeniu, planificatori naționali, autorități publice, personal din sistemul de sănătate, agenții regionale de gestionare a situațiilor de urgență, entități abilitate prin lege să asigure asistența umanitară in caz de dezastre, ONG-uri, sociologi, (bio) informaticieni, organizații de cercetare și experți IT.

Citiți mai multe despre proiect aici sau pe Twitter și LinkedIn.


PRIMUL SUMMIT INTERNAȚIONAL AL PROIECTULUI STAMINA PRIVIND MANAGEMENTUL PANDEMIEI

REFLECȚII DESPRE PRIMUL SUMMIT INTERNAȚIONAL AL PROIECTULUI STAMINA PRIVIND MANAGEMENTUL PANDEMIEI

La 18 mai 2022, partenerii și părțile implicate ale proiectului STAMINA s-au reunit în format fizic pentru prima dată de la începutul proiectului, în cadrul Primului Summit Internațional privind Managementul Pandemiei din València (Spania), organizat și găzduit de Poliția Locală din València.

Acest summit s-a constituit dintr-un forum în care experți de nivel înalt din domeniul gestionării epidemiilor au prezentat în cadrul discuțiilor și dezbaterilor avute lecțiile învățate în timpul pandemiei de COVID-19, cu scopul de a împărtăși modalitățile de aplicare a cunoștințelor dobandite pentru o mai bună pregătire și gestionare în viitor a crizelor medicale.

Reprezentanții consorțiului de proiect au prezentat stadiul proiectului STAMINA și au demonstrat utilitatea instrumentelor STAMINA pentru a ajuta utilizatorii finali să gestioneze și mai bine pandemiile și modalitățile de a realiza un efort mai bine coordonat între țările din UE și nu numai.

Citește mai mult


CELE MAI RECENTE ȘTIRI DESPRE PROIECT

UTILITATEA INSTRUMENTELOR STAMINA PENTRU ÎNGRIJIREA MAI EFICIENTĂ A PACIENTULUI ÎN TIMPUL PANDEMIILOR

Partenerul proiectului STAMINA, Centrul de Sănătate Comunitară dr. Adolf Drolc Maribor (HCM) din Slovenia, contribuie la proiect din postura de utilizator final, jucând un rol crucial ca demonstrator al scenariilor care vor fi testate în proiect. HCM testează și demonstrează utilitatea solutiei inteligente dezvoltate de consorțiul STAMINA pentru luarea deciziilor în predicția și managementul pandemiei.

Prin instrumentele proiectului STAMINA, finanțat de UE Orizont 2020, parteneri precum HCM au constatat îmbunătățiri și și-au crescut capacitatea de a acorda cu ușurință îngrijire de calitate a pacienților. În proiect se depun în continuare eforturi pentru a face ca aceste instrumente să fie accesibile și disponibile pentru a îmbunătăți gestionarea pandemiei în viitorul apropiat.

Află mai multe

PROFITAȚI LA MAXIMUM DE DATELE DVS. CU AJUTORUL ANALIZEI VIZUALE 

Într-o criză de pandemie, personalul de primă intervenție și decidenții trebuie să poată extrage informații din date brute și să ia decizii bazate pe dovezi. Dar cum putem înțelege datele noastre? Și cum poate fi comunicat acest lucru unui spectru larg de audiențe? Analiza vizuală ne vine în ajutor. Dar ce este analiza vizuală? Și cum o putem realiza?

În STAMINA, dezvoltăm o serie de soluții pentru a sprijini pregătirea și răspunsul la o criză pandemică. Scopul nostru este de a dota decidenții cu instrumentele adecvate pentru a face față deciziilor complexe la nivel operațional, tactic și strategic. Un element esențial în acest efort este capacitatea de a gestiona datele și de a extrage informații, de a face predicții credibile, de a avea o conștientizare cuprinzătoare a situației și de a ține cont de opinia publică. În plus, toate acestea ar trebui comunicate într-o varietate de echipe și în public.

În acest scop, nu oferim doar analiză vizuală a datelor, ci facem un pas mai departe și oferim analize vizuale predictive, precum și analize vizuale de conștientizare a situației.

Citește mai mult

DETECTAREA BOLILOR EMERGENTE

Pandemia de COVID-19 a dovedit importanța detectării și a screening-ului bolilor emergente la timp. Pandemia a evidențiat cât de ușor pot fi împinse sistemele de sănătate la limitele lor și a dezvăluit slăbiciunile din spatele sistemelor de sănătate, inclusiv capacitățile financiare și disponibilitatea personalului și a infrastructurilor.

După aproape doi ani de luptă cu pandemia globală și confruntandu-se cu numărul mare de decese de 5,8 milioane, unele țări au găsit modalități prin care oamenii să ducă o viață firească în timpul pandemiei. Pentru a asigura o mai mare pregătire în gestionarea viitoarelor pandemii, experiența cu COVID-19 ne oferă lecții utile pentru viitor.

Află mai multe


ȘTIRILE DESPRE CLUSTER-UL PREPARE

Treisprezece proiecte H2020, finanțate de UE, s-au unit pentru a forma clusterul de pregătire și răspuns pentru situații de urgență din Europa (PREPARE). Împreună, proiectele CO-VERSATILECOVID-XCOVINFORMEUR3KALINKSNO FEARPANDEM-PERISCOPEPHIRIPathoCERTRiskPACCSTAMINA și STRATEGY vor explora sinergii, oportunități de cercetare și vor realiza activități comune pentru a maximiza impactul scontat.

Citește mai mult

PRIMUL EXERCIȚIU DE SIMULARE (TABLETOP) AL STRATEGY

În iunie, proiectul STRATEGY a ținut primul său exercițiu de simulare, care a servit drept un workshop despre interoperabilitate, concentrat pe continuarea dezvoltării acordurilor workshop-ului CEN. Experții dintr-o varietate de industrii legate de managementul crizelor, reacția la dezastre și standardizare au putut să disemineze cele mai bune practici și să susțină discursuri tematice.

Află mai multe

PHIRI – UN TUR PRIN EUROPA: CARTOGRAFIEREA SISTEMELOR DE INFORMAȚII ÎN SĂNĂTATE PENTRU COVID-19 ȘI UN VIITOR EHDS

Joi, 23 iunie, între orele 10.00-12.00 CET, a avut loc evenimentul „Un tur prin Europa: Cartografierea sistemelor informaționale în sănătate pentru COVID-19 și un viitor EHDS”, coorganizat de Proiectul PHIRI și Acțiunea comună TEHDAS. În cadrul acestei întâlniri, au fost prezentate primele rezultate ale evaluărilor Sistemului Informațional de Sănătate PHIRI COVID-19 efectuate până în prezent în 5 țări europene și vizitele de țară TEHDAS care au ca scop cartografierea sistemului de management al datelor de sănătate și pregătirea pentru aderarea la EHDS, efectuate în 6 țări.

Evenimentul clinic COVID-X

COVID-X a organizat un eveniment clinic pe 23 iunie, unde au fost discutate provocările pe care le-a adus pandemia în fața sistemului de sănătate și lecțiile învățate din gestionarea acesteia. Au făcut prezentări vorbitori de rang înalt din domeniul sănătății care au vorbit despre subiecte relevante, în special despre modul în care inteligența artificială (AI) poate sprijini asistența medicală.

Aceasta a acoperit două domenii:

  1. Provocările din sistemele de sănătate. Instrumente AI și cum să fie îmbunătățite serviciile de sănătate.
  2. Managementul COVID și lecțiile preluate în practica medicala: exemplul CLEOS.

Află mai multe

Pentru mai multe informații despre proiectul STAMINA, vă rugăm să vizitați site-ul nostru:

www.stamina-project.eu

E-mail: info@stamina-project.eu

Provocări, perspective și mize ale aplicării PNRR în România

Masa Rotundă “REZILIENȚA și SOCIETATEA CIVILĂ” – 20 mai 2021

~ Comunicat de presă ~

Fundația EUROLINK-Casa Europei, prin Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), proiect fondat în parteneriat cu Academia Română (2012), alături de Secretariatul Executiv al Consiliului Consultativ SUERD, coordonat de USH Pro Business, au organizat, în data de 20 mai 2021, Masa Rotundă cu tema “REZILIENȚA și SOCIETATEA CIVILĂ”. Proiectul a fost realizat în cooperare cu Centrul Européen Robert Schuman din Scy-Chazelles (Franța) și cu sprijinul financiar al programului european „Europa pentru cetățeni”.

La inaugurarea lucrărilor, din partea Biroului SUERD din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, Dr. Valentin PANAIT a adresat un mesaj de salut în care a evocat un scurt bilanț al realizărilor de până în prezent și a încurajat implicarea în continuare a societății civile în procesul de viitoare implementare a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Totodată, vorbitorul a menționat că în luna iunie în acest an se împlinește un deceniu de la adoptarea Strategiei Dunării, ai cărei co-autori sunt România și Austria.

Amfitrionul evenimentului, Dr. Costin LIANU, Director General USH Pro Business, a realizat o scurtă prezentare a obiectivelor și structurii evenimentului și a trecut în revistă setul de propuneri, sugestii și recomandări care au fost transmise cu mai mult timp în urmă principalelor autorități de resort în privința redresării și rezilienței, în principal Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.

Co-moderatorul evenimentului, Sever AVRAM, Coordonator General al Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), a oferit o prezentare a conceptului de reziliență, din punct de vedere organizațional, în special cu accent pe implicațiile social-economice vizate de Comisia Europeană prin actual plan de redresare, valabil pentru toate cele 27 State Membre. Ulterior, având în vedere noutatea acestei abordări, cunoscută ca demers generic sub numele ”Next Generation EU”, vorbitorul a subliniat importanța formării celor care vor lucra în diversele tipuri de proiecte ale Planului Național și, î n acest context, a lansat noul curs online de tip-postuniversitar de scurtă durată Expert UE în implementarea proiectelor specifice Planului de Redresare și Reziliență. Focus: România. Întrucât țara noastră este printre cele din urmă state care nu au primit încă avizul de specialitate al Comisiei Europene pentru acest plan, se consideră că este cu atât mai importantă pregătirea în timp util a viitorilor experți dintr-o perspectivă mulți și interdisciplinară pentru a realiza re-echilibrarea și pregătirea rezistenței în raport cu noi eventual provocări sau crize și în scopul aplicării rapide și eficiente a transformărilor de tip ”green” (ecologic) și digital. S- menționat faptul că respectivul curs include o componentă importantă asupra atingerii rezilienței personale și în cadrul echipei pentru prevenirea și combaterea efectelor stresului.

Ce peste 100 de participanți, care au luat parte la dezbatere, în sistem hibrid, fizic și online prin platformele GotoMeeting și Facebook live, au acoperit practic toate sectoarele din domeniul public și privat, inclusiv mediul de consultanță și academic, precum și marea majoritate a regiunilor țării.

În esență, s-au putut detașa câteva puncte de vedere majore în mod consensual din intervențiile incluse în cadrul dezbaterii:

  • este profund necesară și utilă o consultare mult mai intensă și transparentă a decidenților principali cu deținătorii de expertiză și interese în privința implementării proiectelor de reziliență;
  • ar fi extrem de importantă înțelegerea și formarea prealabilă, inclusiv a aleșilor publici, în vederea înțelegerii și aplicării în practică a exigențelor UE care vizează în mod specific domeniul rezilienței;
  • constituie o prioritate o corelare cât mai strictă între proiectele PNRR avute în vedere cu obiectivele Pactului Ecologic European;
  • ar fi de dorit, inclusiv în contextul transpunerii strategiei revizuite și a Planului de Acțiune SUERD, reluarea și concentrarea pe proiectele de tip flagship deja propuse anterior în cadrul reuniunilor Consiliului Consultativ;
  • este semnificativă importanța atragerii și selecției, în administrația centrală responsabilă, a unui grup consistent de noi experți care să poată fi la înălțimea sarcinilor și obiectivelor care trebuie contractate în doar două luni și finalizate ulterior, până cel târziu în 2026;
  • reprezintă, de asemenea, o prioritate acordarea unei sporite atenții inițiativelor și propunerilor societății civile, în special din perspectiva faptului că actualul proces transformativ este o șansă de reformare profundă, nu numai a economiei, ci și a întregii societăți și că principalii beneficiari direcți sunt cetățenii obișnuiți;
  • este considerată extrem de importantă prezentarea publică și conștientizare ulterioară a implicațiilor formulării unei Foi de Parcurs cu privire la PNRR, care să includă argumentația, calendarul, responsabilitățile concrete, dar, de dorit, și penalitățile privitoare la neîndeplinirea exigențelor și obligațiilor asumate de statul român și conforme așteptărilor societății civile.

Din partea Juriului de Onoare al Asociației Române de Relații Publice și a SNSPA, Prof. univ. dr. Dumitru BORȚUN a realizat o prefațare cu exemplificări concrete a modalităților în care trebuie și merită abordată implementarea viitorului plan. În acest sens, vorbitorul a pus accentul pe importanța conștientizării, atât de către decidenți, cât și de publicul larg, a implicațiilor pe care le conține acest plan, îndeosebi din unghiului de vedere al modului în care va fi comunicat, în special prin mass-media, pentru evitarea unor erori sau neclarități cu care România s-a confruntat în perioada pandemiei.

Printre instituțiile reprezentate și intervențiile relevante amintim, printre altele: Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate din cadrul Ministerului Mediului – Dl Gheorghe HERIȘANU; Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – Consilier Ramona BĂLĂȘCUȚĂ; Agenția pentru Plăți și Intervenții în Agricultură – Dl Paul KMEN; ADR Nord Vest – Dna Bianca BOSOANCĂ; Consiliul Județean Mehedinți – Dna Amalia VIȘAN; AMCOR – Dl Luigi LUICAN; Dl Petru LUHAN, fost Membru al Parlamentului European; Academia Română, Prof. univ. dr. Petre PRISECARU și Prof.univ. Dr. Ionuț PURICA; Academia Oamenilor de Știință – Arh. Gheorghe IONAȘCU; Universitatea de Vest din Timișoara – Prof. univ. Dr. Flavia BARNA; Universitatea de Vest ”Vasile Goldiș” – Lector Univ. Dr. Gabriela DAVID (Oradea); Universitatea de Petrol și Gaze – Prof. univ. dr. Daniela BUZOIANU (Ploiești), Fundația România de Mâine – Prof. univ. dr. Gheorghe DUDA; Fundația Acțiunea Ecologică Română (Craiova); Asociația România Modernă – Dl Mircea BARNA (Cluj Napoca/Munchen); GAL Oltenia – Dl Valentin MITRICĂ și Dr. Viorel STĂNESCU; Psiholog Drd. Gabriel BULBOACĂ (Galați); Compania Queenable – Dl Victor TUDORAN; Compania Maia Outdoor – Dna Dumitrița LUNCANU (Piatra Neamț); ROVEST Cluster – Dl Ovidiu SLIMAC și Dna Gabriela ILIN (Timișoara) etc.

La propunerea reprezentantului Fundației Acțiunea Ecologică Română, participanții au decis să inițieze și să adreseze un Apel special privind aspectele legate de ecologie, reziliență, combaterea schimbărilor climatice, cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului (5 iunie).

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Agenția Națională de Presă RADOR, Radio7, Juridice.ro.

Parteneri Media: CaleaEuropeana.ro, PRwave.ro, Comunicații Mobile, 24PHarte.ro, „Danubius infolio”, Buletin Dunărean.

Pentru conformitate,

Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart”

c/o EUROLINK-Casa Europei

CONSILIERE PSIHOLOGICĂ ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ

– un parteneriat inovativ și flexibil, lansat în sprijinul persoanelor fizice și juridice

~ Invitație – propunere de colaborare ~

Perioada pandemiei a generat și, totodată, impus adaptarea din mers la schimbări majore și rapide datorate influenței pe care munca la domiciliu, școala online, precum și alte provocări social-economice le determină asupra multora dintre noi, indiferent de vârstă sau de ocupație.

În strânsă legătură cu programul special pentru Expert UE în reziliență personală și în cadrul echipei, oferit prin Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), recent, a fost lansat în mod oficial parteneriatul dintre Fundația EUROLINK-Casa Europei, membră EUNET și Cabinetul Individual de Psihologie ”Gabriel Bulboacă”, specializat în Psihologia Transportului, Muncii și Organizațională.

În principal, în sprijinul tuturor persoanelor fizice sau juridice interesate, este furnizat sprijin pentru următoarele componente-cheie:

1. Testare psihologică cognitiv-profesională a personalului la încadrarea în muncă, periodică, avansarea în funcții, măriri de salariu, integritate, cursuri. Evaluarea rezultatelor testelor psihologice aplicate personalului, precum și identificarea de soluții pentru îmbunătățirea activității și creșterea eficienței angajaților și productivității întreprinderilor vor fi realizate cu ajutorul unor sisteme integrate pentru evaluare, acreditate de COPSI. Parteneriat / Colaborare pentru asigurarea serviciilor psihologice de medicină muncii.

2. Prevenirea și combaterea stresului, anxietății și depresiei prin metode psihologice și alternative – măsuri la nivel individual și organizațional.

Totodată, în domeniul dezvoltării personale, sunt furnizate Cursuri de Limbă și Cultură Germană (nivel A1, A2) pentru adulți, persoane care intenționează să lucreze în țările vorbitoare de limbă germană.

În context, menționăm că sunt eliberate avize și adeverințe specifice necesare pentru certificarea unei game diversificate de activități profesionale. Oferta este completată de sesiuni de consiliere psihologică / psihoterapie, evaluări ale nivelului de inteligență (IQ) și profilului personalității, evaluare aptitudinală pentru orientare școlară și vocațională.

Prezenta ofertă se distinge în mod special prin:

  • flexibilitate deplină, în funcție de programul persoanelor interesate;
  • posibilitatea derulării cel puțin parțiale a activităților în regim online;
  • posibilitate de oferire de consiliere suplimentară personalizată, atât live (Campus Universitatea de Construcții – zona Tei – București), cât și online;
  • focalizare pe componente-cheie complementare perfect adaptate pentru prevenirea și combaterea efectelor colaterale ale stresului, anxietății, depresiei etc.

Gabriel Bulboacă este Psiholog în specialitatea Psihologia Transporturilor, Muncii și Organizațională la Cabinet individual de psihologie, Formator autorizat ANC (din anul 2014) și Doctorand în faza finală de susținere a dizertației.

Prezenta propunere de a apela la gama de consiliere și oportunități evocate poate fi personalizată prin solicitarea către Secretariatul Tehnic CIO-SUERD – telefon: 0726.375.855; e-mail: ciosuerd@houseofeurope.ro

BULETIN DUNĂREAN (17 noiembrie 2020)

SUMAR

  • Caraș-Severin – placă turnantă în procesul de relansare economico-turistică al Banatului istoric în context regional și european
  • Oportunități speciale de formare profesională prin noul parteneriat între CIO-SUERD ”Jean Bart” și Asociația Luncșoara Bihorului
  • Cursul online ”Coach pentru nutriție sănătoasă. Bazele condimentării creatoare” al Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart”, valabil acum și în limba franceză
  • Oferta de cursuri online CIO-SUERD ”Jean Bart
Continue reading

ZIUA MARITIMĂ EUROPEANĂ ÎN ROMÂNIA – București, 4 noiembrie 2020

Perspectivele inovării și finanțării proiectelor din Regiunea Dunării și Bazinului Mării Negre prin implementarea Pactului Ecologic European

În data de 4 noiembrie 2020, în sistem hibrid, a avut loc la București, sub egida Comisiei Europene – DG MARE, cea de-a opta ediție a Zilei Maritime Europene, organizată de Fundația EUROLINK-Casa Europei, membră a Rețelei European Network for Education and Training (EUNET), în parteneriat cu Secretariatul Executiv al Consiliului Consultativ SUERD – USH Pro Business. Alți parteneri ai evenimentului au fost: Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), Fundația România de Mâine, Danube Forum, Asociația ”Comunitățile Locale Riverane Dunării”. Evenimentul afost organizat în cooperare cu Centre Européen Robert Schuman in Scy-Chazelles (Franța), cu sprijinul financiar al Programului European ”Europa pentru Cetățeni”.

Reuniunea a fost onorată de reprezentantul Biroului Coordonatorului Național SUERD – Ministerul Afacerilor Externe, Consilier Dr. Valentin PANAIT, care a adresat un scurt mesaj în care a reliefat rezultatele recentelor evoluții ale implementării SUERD în cele 14 State Membre, în contextul recentei desfășurări a Forumului Anual SUERD la Zagreb și al preluării Președinției Strategiei de către Guvernul Slovaciei. Totodată, acesta a scos în evidență mesajele adresate de șeful delegației române la Forum, ministrul de externe Bogdan Aurescu, precum și de o serie de propuneri prezentate în cadrul Forumului, în special de către partea bulgară, care s-au concentrat asupra prelungirii pistei europene de veloturism pe teritoriul României.

Un mesaj de salut din partea Consiliului Consultativ SUERD și a USH Pro Business a fost rostit de Conf. univ. dr. Costin LIANU, care ulterior a oferit și o prezentare sintetică a proiectelor fanion susținute prin Consiliul Consultativ SUERD și grupul de clustere create sub egida USH Pro Business.

Coordonatorul General al Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), Prof. Sever AVRAM, a realizat o scurtă prezentare a tematicii avute în vedere, cu un accent special pe interconectarea ce poate și trebuie transpusă în practică între cadrul oferit de Pactul Ecologic European și Planul Strategic de Economie Circulară pentru România. A fost evidențiată în special oferta de 3,5 miliarde euro rezervate României, cu referire, în mod deosebit, la fondurile direcționate în scopul ecologizării privind modernizarea industriei poluatoare, proiectele bazate pe gazele naturale, susținerea zonelor mono-industriale, precum și investițiile în infrastructură ecologică, mobilitate, transport sau combaterea sărăciei energetice.

În contextul în care dezbaterea a avut loc la scurt timp după marcarea Zilei Internaționale a Mării Negre, E.S. Ambasadorul Maritim Prof. Dr. Ing. Ovidiu Sorin CUPȘA, Președintele secțiunii Europa a Organizației Internaționale Maritime, a procedat la o succintă trecere în revistă a sfidărilor și oportunităților cu care se confruntă mediul maritim, din punctul de vedere al conservării biodiversității, al protecției mediului și al facilitării dezvoltării adecvatea zonei Portului Constanța, precum și a celei metropolitane adiacente.

În cadrul unei prezentări preluate de la Bruxelles, din partea Comisiei Europene – DG Agricultură, Drd Ionuț CUREA s-a focalizat asupra interconectărilor posibile și necesare între aplicarea noilor politici agricole comune UE și consecințele previzionate ale Pactului Ecologic European, cu un accent special pe schimbările pe care este chemată și România să le pună în practică în domeniul agriculturii ecologice și al combaterii efectelor nocive ale schimbărilor climatice.

Din partea Asociației Române de Energie și Economie a Academiei Române, Președintele acestei organizații, Prof. univ. dr. Ionuț PURICA s-a concentrat pe aspectele referitoare la autonomia energetică a României, dar în contextul sporirii profitabilității transferurilor de energie atomică, inclusiv prin cooperare cu alte state partenere.

Din partea Universității Maritime Constanța, Prorectorul Prof. Gabriel RAICU și-a axat prezentarea pe componentele și implicațiile asigurării securității cibernetice în mediul maritim, în special portuar, precum și al sprijinirii cercetării și în special al inovării în acest domeniu de maximă actualitate și în țara noastră.

În rândul vorbitorilor s-a aflat și Dr. Octavian ȘERBAN, Președintele Knowledge Management Institute filiala România a IKMI Statele Unite, de asemenea consilier în cadrul Ministerului Fondurilor Europene, a făcut o scurtă prezentare și a recomandat noul său volum electronic, publicat în Coreea de Sud, referitor la șansele furnizate de Managementul Cunoașterii pentru dezvoltarea managerială și absorbția fondurilor europene.

De asemenea, a fost inclusă o prezentare mai amplă a Dnei Lector univ. dr. Mădălina ANDREI, Consilier în cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, privind semnificațiilor Zilei Internaționale a Mării Negre, îndeosebi în strânsă relaționare cu obiectivele și sarcinile pe care, din unghiul de vedere al politicilor maritime, Uniunea Europeană vizează să le transpună în parteneriat cu Statele Membre.

Drept exemple de bune practici inovative, au fost evocate, de pildă, proiectul inovației în domeniul biotehnologieial companiei start-up Peelhy Biotech prin CEO Marius PĂȘCULEA și proiectul transnațional de cercetare și inovare în domeniul prevenirii și creșterii siguranței în domeniul sănătății publice intitulat generic ”STAMINA”, la care participa și Filiala de Cruce Roşie Sector 5 Bucureşti, prezidată de Dna Ana UNGUREANU, dar și setul de inițiative și proiecte finanțate din fonduri UE și EEA ale Asociației Armata Salvării/Asociației CRED, prin Dl Președinte Eugen LUCAN sau cele în favoarea dezvoltării veloturismului și valorificării patrimoniului cultural și natural al județului Caraș-Severin prin Conf. univ. dr. Miroslav Tașcu-Stavre. Din afara țării, la dezbateri au mai luat parte Consultant Wienfried SENKER (Landul Bavaria – Germania) și Ec. Corina POPESCU (Statul Ontario – Canada). Peste 100 de participanți au urmărit evenimentul live printr-o platformă dedicată și prin Facebook.

La final, conform tradiției, au fost decernate Diplomele de Excelență ”Social & Economic Innovation in the Black Sea Basin – Danube Region” următoarelor personalități: Prof. Adrian BOTICI – Școala Gimnazială Luncșoara (Bihor); Președinte Florian CIOLACU – Clubul Fermierilor din România; Ambasadorul Maritim Prof. Dr. Ing. Ovidiu Sorin CUPȘA; Președinte Dr. Mirela Monica IOVU – ACJSFB / CEC Bank; Drd. Sabina LEOPA – URBASOFIA; Conf. Univ. dr. Costin LIANU – Secretariatul Executiv al Consiliului Consultativ SUERD; Eugen LUCAN – Asociația Armata Salvării / Asociația CRED; Președinte Gabriel Răsvan TOADER – FPRM; Dna Gilda NICULESCU – ADR Sud Muntenia; Marius PĂȘCULEA, CEO Peelhy Biotech; Președinte Sergiu SEBEȘI – Asociația CSR Nest; Scriitoarea Maria TIMUC – Editura Dharana.

Deși circumstanțele momentului rămân complicate și afectate de impredictibilitatea crizei sanitare și economice actuale, la final, moderatorul Prof. Sever AVRAM a specificat importanța următoarelor orientări și măsuri ce ar merita luate în considerare privind îmbunătățirea procesului de implementare a Strategiei Dunării, cât și a strategiei emergente Dunăre-Marea Neagră-Portul Constanța: concordarea unei foi de parcurs între Consiliul Consultativ SUERD, alte organizații relevante în domeniu și Coordonatorul Național SUERD, precum și celelalte ministere de resort, privind inițiativele și proiectele prioritare de sprijinit și finanțat pentru România; formarea unui corp de consilieri și experți publici pe lângă MAE pentru a fundamenta prioritățile și a sprijini în mod concret și permanent procesul SUERD; racordarea pragmatică între viitoarele specializări inteligente la nivelul celor opt regiuni cu liniile de finanțare și orientările adoptabile pentru următorul exercițiu financiar UE; coagularea Agregatorului de Parteneriate Public-Private la nivel național, în special din perspectiva aplicării Pactului Ecologic UE, a Strategiei de Economie Circulară a României și, în genere, a Planului de Redresare UE, în care și România este parte și stat beneficiar.

Reuniunea s-a bucurat de sprijinul următorilor Sponsori tehnici: Camera de dialog a comunității oamenilor din comerț și afaceri ”RO-AT”, Birouldeimagine.ro, Centrul de Servicii de Asistență Socială Elena Branzea.

Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES, Radio7, Opinia Națională, Juridice.ro.

Parteneri Media: Finantare.ro, CaleaEuropeana.ro, PRwave.ro, Comunicații Mobile, CalendarEvenimente.ro, ComunicateMedia.ro, Tribuna Economica, BrandInfo.ro, SmartFinancial.ro, 24PHarte.ro, „Danubius infolio”, Tomisul Cultural, Buletin Dunărean.

Pentru conformitate,

Secretariatul Consorțiului Organizatoric

CIO-SUERD ”Jean Bart”

Mini Executive MBA (în limba engleză) ”Expert în Diplomație Internațională în contextul Digitalizării Transformative”

Plasat sub egida Catedrei Internaționale Onorifice „Jean BART” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect fondat de Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română (2012), a fost lansat cel dintâi program de tip Mini Executive MBA în limba engleză, adresat în special candidaților la o carieră în diplomație – afaceri internaționale și europene, care se raportează la cerințele piețelor globale, cu focalizare specială, inclusiv pe domenii conexe precum securitate, comunicare globală și digitalizare aplicată.

Programul de medie durată, desfășurat online în perioada septembrie – noiembrie 2020, se adresează atât studenților din anii terminali, cât și absolvenților, masteranzilor sau altor experți care țintesc să-și fixeze reperele de bază ale acestei abordări inter-disciplinare cu scopul practic de a-i pregăti pentru etapele viitoare de studiu și carieră profesională în contextul mondial evolutiv actual.

Catedra Internațională Onorifică „Jean BART” se bucură de afilieri și parteneriate de prestigiu: Consiliul Consultativ SUERD – Ministerul Afacerilor Externe; Consiliul Orașelor și Regiunilor Dunării (CoDCR – Viena / Ulm); European Network for Education & Training (EUNET – Bonn); Fundația Universitară a Mării Negre – Academia Română / Rețeaua EUROMED.

Programul desfășurat online (3 luni) este un curs de tip post-universitar, care se încadrează și în conceptul Uniunii Europene de tip ”lifelong learning”, promovat prin Centrul pentru Inovare și Dezvoltare la Distanță. Cursurile se desfășoară online, în limba engleză, incluzând consiliere periodică personalizată, prin intermediul unei platforme educaționale, accesibilă oricărui cursant în mod flexibil.

Participanții primesc, în urma evaluării finale, Certificat de Absolvire ”Expert în Diplomație Internațională în contextul Digitalizării Transformative” cu Anexa detaliată a modulelor și modalitatea de evaluare, eliberat de Catedra Internațională Onorifică „Jean Bart” CIO-SUERD, proiect fondat de Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu INCE – Centrul de Biodiversitate „Acad. David DAVIDESCU” al Academiei Române, instituție de învățământ care alături de Ministerul Educației este abilitată, cf. Legii nr 596/2001, să organizeze cursuri de formare de tip post-universitar și alte studii strategice avansate.

Înscrierile se fac in baza completării Formularului online de înscriere de pe siteul programului – http://ciosuerd.houseofeurope.ro/, conform principiului „Primul venit-primul servit”. Pentru înscriere timpurie (până cel târziu în data de 12 august 2020) se acordă un discount special. Termen limită pentru înscrieri: 31 august 2020.

Detalii suplimentare pot fi solicitate Secretariatului Tehnic CIO-SUERD prin e-mail: ciosuerd@gmail.com

Pentru conformitate,

CIO-SUERD ”Jean Bart”

c/o EUROLINK-Casa Europei

5 august 2020

Punerea bazelor primului parteneriat național în domeniul bio-economiei circulare în sprijinul aplicării Pactului Ecologic European

Cu ocazia desfășurării, la Casa Academiei Române, la finele săptămânii trecute, a unei reuniuni consultative de lucru, inițiată de Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (CIO-SUERD), proiect fondat de Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română (2012), a fost adoptată Declarația de Bune Intenții în favoarea agreerii Acordului de Parteneriat destinat accesării finanțărilor disponibile și a altor oportunități de tip transnațional rezultate din Planul de Redresare pentru Europa și din Pactul Ecologic European. Prin aceste documente, adoptate sau în curs de a fi adoptate, România ar urma să primească consistente finanțări dintr-un buget consolidat pe termen lung estimat la circa 1100 miliarde euro pentru perioada 2021-2027.

Continue reading

Lansarea rețelei – platformă de cooperare a stakeholderilor din industria de ospitalitate – manieră concretă de combatere a schimbărilor climatice prin economia circulară

La Centrul ”Pierre Werner” al Academiei Române, la inițiativa Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), Reprezentanței Dunăre-Marea Neagră a CED – Centrul Mondial pentru Excelența Destinațiilor (membru afiliat al Organizației Mondiale a Turismului) și a Asociației ”Comunitățile Locale Riverane Dunării” (CLDR), cu sprijinul și în parteneriat cu Institutul de Cercetări Juridice ”Acad. Andrei Rădulescu”, precum și al reprezentanților altor prestigioase instituții și organizații publice și private, al unor experți în domeniul consultanței, managementului de proiect și al economiei circulare și biodiversității, a avut loc, în data de 7 februarie 2020, Reuniunea specială dedicată modalităților prin care Pactul Ecologic European poate și trebuie să influențeze România prin implicare la Mecanismul pentru o Tranziție Justă, ce beneficiază estimativ de o finanțare de peste 10 miliarde euro pentru țara noastră.

În cursul exercițiului financiar UE care se încheie oficial în acest an, expertiza autohtonă a mediului academic, a inovatorilor, precum și al antreprenorilor și mediului de consultanță din zona privată, a fost prea puțin cu adevărat valorificată. De aceea, evenimentul a avut în primul rând menirea să stimuleze o racordare mai consistentă și mai palpabilă în scopul transpunerii în practică a unei abordări mai înțelept focalizate, mai îndrăznețe, implicit prin preluarea din mers a bunelor practici ale statelor mai avansate, în special din cele nordice ce pun la dispoziție, la rândul lor, sprijin financiar și de know-how în domeniu. În acest context, Fundația EUROLINK-Casa Europei a lansat Apelul Deschis în favoarea implicării urgente a expertizei românești privind aplicarea cu succes a Pactului Ecologic European, în special printr-o susținere la nivel oficial de către Statul Român în relația cu Comisia Europeană a unui prim proiect major flagship, conceput în așa mod încât să transpună un model de economie circulară de succes în direcția realizării unei rețele de stațiuni balneare / spa resort-uri care să aplice principiile și recomandările turismului sustenabil, responsabil și social incluziv în cadrul nu doar al României, ci al unei întregi platforme dunărene inovative, aptă să implementeze și adapteze în timp util standardele-cheie ale economiei circulare, după un model testat cu succes în Olanda, cât și standardele de excelență a destinațiilor de ospitalitate, precum cele cunoscute sub denumirea de SMED, promovate în practică de către CED în peste 120 de destinații din întreaga lume.

Drept rezultat final, grupul de inițiatori, între care se numără Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), proiect fondat în parteneriat cu Academia Română, Asociația ”Comunitățile Locale Riverane Dunării” (CLDR), Agenția pentru Eficiență Energetică și Protecția Mediului, Asociația Administratorilor Publici din România, Institutul pentru Cercetări în Economie Circulară şi Mediu “Ernest Lupan” (IRCEM), Consiliul Orașelor și Regiunilor Dunării (CoDCR), vizează conturarea nu doar a unui proiect soft, ci adaptarea în practică a unui model adecvat de business circular, proiectat conform tehnicilor ”design-thinking” în relație cu profilul specific macro-regional dunărean, în așa fel încât să conducă la o reținere a capitalului uman existent sau de atras pe viitor în cadrul unei industrii spa regenerate în mod inovativ.

Printre organizațiile care au fost prezente sau și-au exprimat adeziunea față de această inițiativă, amintim: Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Guvernului României, Organizația Patronală a Turismului Balnear din România, Patronatul ANAT, Acțiunea Ecologică Română, Institutul Rutelor Culturale Europene, Primăria Sibiu, Universitatea Spiru Haret, Universitatea din Craiova, Institutul de Economie Mondială și Institutul de Cercetări Juridice ale Academiei Române.

Din partea organizatorilor reuniunii, Coordonatorul General al CIO-SUERD ”Jean Bart” a anunțat că va continua depunerea eforturilor pentru susținerea acestei inițiative, atât pe lângă Raportorul din partea Parlamentului European privind finanțarea Pactului Ecologic European, cât și al ministerelor relevante pentru implementarea Planului de Lucru în domeniu, în special către Ministerul Afacerilor Externe – Coordonator Național al Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (SUERD), îndeosebi prin intermediul Consiliului Consultativ SUERD.

Cu același prilej, a fost prezentată și oferta de expertiză și sprijin din partea CED în favoarea constituirii organizațiilor de management al destinației și a elaborării unor strategii adecvate în cel mai înalt grad standardelor de excelență promovate de către CED.

În fine, pe de altă parte, în prezența reprezentanților Școlii Doctorale în domeniul Științelor Economice, Juridice și Sociologie a Academiei Române, a fost lansată cea de-a doua ediție a Programului de Formare Pre-Doctorală CIO-SUERD, adresat în egală măsură practicienilor, experților, managerilor și cercetătorilor care vor să-și completeze / sporească reputația profesională și angajabilitatea printr-o abordare trans- și inter-disciplinară, desfășurată atât prin colocvii periodice live, cât și în sistem on-line, spre a da posibilitatea de acces tuturor participanților din țară sau din străinătate să urmeze pregătirea respectivă.

Menționăm că rezultatele reuniunii au fost prezentate pe larg de către Radio România Actualități și Agenția Națională de Presă AGERPRES.

Pentru conformitate,

CIO-SUERD ”Jean Bart”

10 februarie 2020

01iun./23

Întărirea mecanismului de furnizare a serviciilor anti-sărăcie în favoarea reintegrării și transformării prin proiectul româno-norvegian S.M.A.R.T.

Conferința de finalizare, București – 31 mai 2023

Printr-o amplă conferință cu caracter de bilanț, desfășurată la București, miercuri – 31 mai 2023, a fost marcat în mod oficial impactul benefic al desfășurării, în perioada decembrie 2019 – mai 2023, proiectului româno-norvegian S.M.A.RT. – Servicii Multifuncționale Anti-Sărăcie pentru Reintegrare și Transformare. La eveniment, au fost prezentate importante mesaje de felicitare și încurajare a celor doi parteneri instituționali ai proiectului – Armata Salvării din România și Norvegia – din partea Ambasadei Regatului Norvegiei, prin reprezentantul Departamentului Inovare, Dl Consilier Thorstein Wangen, din partea Secretarului Șef al Departamentului pentru Europa de Est a organizației Armata Salvării, Dl Richard Borret, din partea Fondului Român de Dezvoltare Socială, ca Operator de Grant, Dl Cristian Chiriac, precum și din partea Comitetului European Social-Economic al Uniunii Europene, Dl Dumitru Fornea, Secretar General al Confederației Meridian. Printre invitații români prezenți au fost, de asemenea, Decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Conf. univ. dr. Antonio MOMOC și Coordonatorul Departamentului de Învățământ la Distanță al aceleiași facultăți, Lector univ. dr. Aurelian Giugal.

Totodată, o importantă delegație sosită de la Oslo a împărtășit exemple de bune practici și mijloace de acțiune subsumate metodologiei inovative ”PATH WAY OF HOPE”, cea care face apel la crearea de oportunități de reintegrare pentru familii, preluată și în România prin intermediul cursurilor de formare cu prezență fizică și online în centrele din Oslo și Moss. Metodologia a fost implementată în cadrul a patru servicii sociale: două centre de zi pentru prevenirea abandonului școlar și familial (în Iași și Ploiești), o echipă mobilă medico-socială în București pentru asistența persoanelor adulte fără adăpost, un centru de consiliere și informare București pentru familii foarte sărace și persoane fără adăpost. Unui număr de 2561  de beneficiari le-a fost furnizată asistență / consiliere, mai mult decât indicatorul inițial prevăzut prin termenii de referință ai proiectului, fiind în mod concret ajutați 444 de cetățeni de etnie romă. În mapele oferite participanților au fost incluse și broșuri ale proiectului S.M.A.R.T., care pe lângă prezentarea centrelor de zi și a rețelei de suport la nivel național a Asociației, au inclus și informații utile pentru diversele categorii potențiale de public-țintă asupra direcțiilor generale de asistență socială din București, centrelor de consiliere și informare din fiecare sector al Capitalei, asupra serviciilor oferite pe timp de zi, de către operatorii publici și privați, inclusiv asupra cantinelor sociale ale Patriarhiei BOR, a tipurilor de beneficii privind asistența socială și a prestațiilor disponibile pentru persoanele vulnerabile.

Gazda evenimentului a fost Directorul General al Asociației Armata Salvării România, Dl Asistent Social Ionel Sandu. Luările de cuvânt au fost moderate de Managerul Proiectului, Dl Asistent Social Eugen Lucan, care a menționat în plus în declarația făcută Agenției Naționale de Presă Agerpres că peste 300 de copii cu reale probleme de integrare, risc de abandon școlar / familial au fost în mod special sprijiniți prin centrele de zi din Ploiești și Iași. Pe lângă această dimensiune, echipa mobilă medico-socială (EMAS) care a acționat pe raza Municipiului București s-a dedicat asistenței persoanelor adulte fără adăpost, inclusiv prin intermediul Centrului de Consiliere și Informare destinat îndeosebi familiilor sărace și persoanelor fără adăpost.

În componenta asumată de sucursala din Oslo a Armatei Salvării, în cadrul aceluiași proiect menționat, au fost sprijiniți în vederea repatrierii cetățeni români spre a crește astfel în mod concret cooperarea socială și economică dintre statul român și cel norvegian.

Proiectul s-a bucurat de o finanțare de peste 1,2 milioane euro prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare Locală. În cadrul sesiunii de întrebări și răspunsuri, reprezentanții norvegieni și români au subliniat faptul că magnitudinea problemei și amploarea numărului persoanelor rămase fără adăpost, mai ales în ultimii ani, nu doar în România, necesită o cooperare și un set de schimbări legislative și administrative mult mai amplu, inclusiv prin măsuri specifice precum, de pildă, construirea de locuințe / cartiere sociale cu caracter inter-generațional, necesitatea unei plafonări a nivelului chiriilor de către primăriile marilor orașe, după modelul altor state mai avansate pe plan european, cât și importante eforturi educaționale, centrate pe copiii și adolescenții vulnerabili și pe părinții acestora în vederea nu doar a reducerii abandonului școlar și analfabetismului social și funcțional, ci și al antrenării inteligenței emoționale și sociale și a dezvoltării deprinderilor de viață independentă a viitoarei generații.

Alocuțiunea de închidere a evenimentului a fost prezentată de Directorul Adj. al Asociației Armata Salvării România, Dna Roxana Sandu, care a exprimat gratitudinea față de partenerii și colaboratorii din cadrul proiectului, reliefând faptul că pentru asigurarea sustenabilității sale în continuare sunt importante strângerea legăturilor și consolidarea parteneriatelor cu organizațiile societății civile din ambele țări.

Prof. Sever AVRAM / Asistent Social Elena BRÎNZEA

13mart./23

Terapii educative prin dans la Centrul de Zi SMART din Ploiesti

Majoritatea copiilor si adolescentilor aparrtinand asa numitei „Generatii Z”, din indiferent ce mediu social ar proveni au particularitati si nevoie speciale, adaptate conditiei lor adesea mult influentata de domnia mediului virtual-digital. Cu atat mai mult, copii proveniti si la Ploeisti, un oras minat de imbatrainire si depopulare demografica, proveniti din medii vulnerabile , uneori agravate de tot mai multe conditi ecnomice. Peste 20 de copiii ce provin din familiil dezavantajate, au beneficiat in cadrului centruluid e zi de forme alternative creative de ineterventie si stimulare care le dezvolta personalitatea.

Dansul in genere, utilizarea tehnicilor coregrafice ludice, adaptate varstei si trasaturilor lor de personalizate, pot si trebuie sa joace un rol cheie in formarea lor pentru viitor. Potrivit, de pilda metodei Montessori Community School in sistemul lor curent educational, practicarea anumitor miscari sau dansuri in grup sunt de natura sa contribuie la intarirea memoriei, la dobandirea unui spirit de ordonare mai riguroasa a a abilitatilor secventiale pe care si le dezvolta dansul in paralel. Dansul a fost adoptat ca metoda inovativa de stimularea a creativitatii si la Centrul de Zi SMART de la Ploiesti. S-a observat ca dansul le poate intareste copiilor stima de sine, factor considerat esential pentru imbunatarirea procesului de invatare explorativa .

Multi experti in educatie, sustin ca dansul la nivelul elementar si gimnazial ar merita sa fie integrat deja in curricula uzuala , nu doar in cazul copiilor din randul copiilor cu situatii speciale.
Aceasta ar fi valabil pentru ca s-a dovedit ca practicarea dansului de catre copii ajuta si la arderea caloriilor in plus la fortificarea muschilor, imbunatatirea simtului de echilibru , a mobilitatii corporale si a starii emotionale in genere ! In plus, antrenarea copiilor in activitati de dans amuzante si provocative a condus la cresterea gradului de creativitate, de comunicare, per ansamblu a competentelor transversale, ca de exemplu chiar gandirea critica si aptitutidinile colaborative in cadrul echipelor.

Din imagini, rezulta clar ca intiativa a fost extrem de bine primita de elevi si ca ea poate deveni un ritual repetabil nu doar la after school , ci si acasa, cu respectarea recomandarilor primite de la personalul calificat al centrului .

In fapt, orele si exercitiile coregrafice completeaza si alte actiuni educative conexe cum ar fi deprinderile de igiena mai minutios exersate, dezvoltarea atentiei distributive, dezvoltarea unui mod de viata creativ, spontan, independent bazat pe incredere in fortele proprii, interactivitate si socializare.

Material redactat de prof. Sever AVRAM, in cadrul proeictului SMART


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Regatului Norvegiei sau a Guvernului României.
Pentru mai multe detalii despre FRDS și activitatea Programului Dezvoltare Locală vă invităm să accesați adresele:
https://dezvoltare-locala.frds.ro www.frds.ro
Proiectul S.M.A.R.T. este implementat cu sprijinul financiar al Granturilor Norvegiene și se derulează la nivel multiregional pe parcursul a 42 de luni, în parteneriat cu Salvation Army Norway.